تاریخ : 1401,سه شنبه 19 مهر14:46
کد خبر : 93888 - سرویس خبری : اخبار

بنیاد شهید در اجرای قانون جامع ایثارگران تسلیم فشارها نمی‌شود


بنیاد شهید در اجرای قانون جامع ایثارگران تسلیم فشارها نمی‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه خود را موظف به خدمت‌رسانی به ایثارگران معظم با تکیه بر قوانین می‌دانیم، گفت: پیگیر اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران هستیم و در برابر برخی فشارهای احتمالی، یک گام هم عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنیاد شهید استان، جابر ابوالفتح زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، ۱۸ مهرماه، در نشست کارگروه آسیب‌شناسی و هم‌اندیشی با نخبگان در حوزه قوانین و مقررات ایثارگران، با تأکید بر اینکه خود را موظف به خدمت‌رسانی به ایثارگران با تکیه بر قوانین می‌دانیم، گفت: پیگیر اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران هستیم و در برابر برخی فشارهای احتمالی یک گام هم عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

وی اظهار کرد: قانون فوق به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و پس از نظر مثبت شورای نگهبان و تبدیل شدن به قانون، مورد تائید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است و باید مفاد آن اجرایی شود.

ابوالفتح زاده با بیان اینکه در حوزه جامعه ایثارگری کمبود قانون وجود ندارد، مشکل را در اجرایی نشدن قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دانست و ادامه داد: اگر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به طور کامل اجرایی شود، مشکلات حوزه ایثارگری به حداقل ممکن می رسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه در شرف تدوین برنامه پنج ساله هفتم کشور قرار داریم، شناسایی چالش‌های اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و سایر قوانین می تواند در تدوین مناسب برنامه هفتم توسعه کشور لحاظ شود.

وی با ابراز خرسندی از ترکیب کارشناسان، صاحبنظران و نخبگان حاضر در کارگروه استانی آسیب شناسی حوزه قوانین و مقررات ایثارگران که خود از جامعه ایثارگران هستند، گفت: این جلسه، نشستی وزین و تخصصی است که انعکاس دیدگاه های اعضای این جلسه به معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در تنقیح قوانین موجود ایثارگری و همچنین تدوینِ کم نقصِ برنامۀ هفتم توسعه کشور راهگشا خواهد بود.

وی اضافه کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از نظرات تخصصی و سازنده نخبگان عضو این کارگروه در حوزه‌های مختلف ایثارگری استقبال می‌کنیم و از این عزیزان درخواست می‌کنیم در کنارمان باشند.

سرپرست اداره حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه، گفت: این نشست تخصصی دومین جلسه کارگروه آسیب‌شناسی و هم‌اندیشی با نخبگان آذربایجان شرقی در حوزه قوانین و مقررات ایثارگران بود.

خدیجه امامی افزود: در این جلسه رؤسای ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، دیدگاه‌های خود درباره نقایص مواد قانونیِ مرتبط با حوزه کاری خود را ابراز کرده و پس از چکش کاری توسط نخبگانِ عضو کارگروه که متشکل از قضات با سابقه، اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه‌های معتبر استان و کارشناسان برجستۀ حقوقی است، طی مکاتبه‌ای به ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارجاع خواهد شد.

به گفته وی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید کشور درصدد است با احصای چالش‌های قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، بهره‌مندی جامعه معزّز ایثارگران از مزایای معنوی و مادی قوانین را حداکثری کند.

 


منبع : ایکنا