تاریخ : 1401,سه شنبه 19 مهر17:51
کد خبر : 93895 - سرویس خبری : اخبار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

مجلس آمادگی اصلاح قانون بازنشستگی جانبازان را دارد


مجلس آمادگی اصلاح قانون بازنشستگی جانبازان را دارد

دولت با ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی می‌تواند مصوبه قانونی سال ۷۲ را لغو و زمان مجروحیت را مبنا قرار دهد...

 فاش نیوز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت رسیدگی به مسائل و مشکلات ایثارگران از وظایف دولت، مجلس و بنیاد شهید است و هیچ عذر و بهانه ای پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، مهندس رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به گام‌های مثبت دولت و تصویب قوانین ایثارگری در دوره یازدهم مجلس به موضوع بازنشستگی جانبازان به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه ایثارگری اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع بازنشستگی جانبازان را در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح و با بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان برنامه و بودجه نشست‌هایی را برگزار کردیم.

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم ادامه داد: در این خصوص آقای قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید از لحاظ مالی برآوردهایی را داشتند که ۳۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان کمبود بودجه وجود دارد. ما امیدواریم با یک بررسی دقیق و همه جانبه بر اساس اسناد و مدارک، مشکل بازنشستگی جانبازان برطرف و بودجه لازم برای آن هرچه سریع‌تر تامین شود. 

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس کسی به دنبال درصد و مزایای مادی نبود و ایثار و فداکاری در روحیه تک‌تک رزمندگان اسلام وجود داشت. در حال حاضر نیز ما باید شرایط زندگی و معیشت ایثارگران را دریابیم و همانطور که امام راحل فرمودند، نگذاریم که در پیچ و خم‌های مشکلات زندگی فراموش شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: رسیدگی به مسائل و مشکلات ایثارگران از وظایف دولت، مجلس و بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در این خصوص هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست. بنابراین در خصوص بازنشستگی جانبازان، دولت با ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی می‌تواند مصوبه قانونی سال ۷۲ را لغو و زمان مجروحیت را مبنا قرار دهد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بهترین راه حل برای این موضوع این است که بنیاد شهید و امور ایثارگران لایحه بازنشستگی جانبازان را به مجلس ارائه کند تا بار مالی آن نیز پیش‌بینی و تامین شود. مجلس شورای اسلامی نیز این آمادگی را دارد که در راستای حل و فصل مشکلات ایثارگران در این خصوص اصلاحات مورد لزوم در قوانین ایثارگری را انجام دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان با اشاره به مصوبه اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تجمیع سوابق بیمه‌ای از جمله سوابق بیمه ایثارگران یادآور شد: در مورد مسئله بیمه ایثارگران، این موضوع در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به خوبی دیده شده است. در هفته جاری نیز مسئله تجمیع بیمه ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان ملت رسید و در واقع ایثارگرانی که در سازمان‌های مختلف بیمه دارند، می‌توانند آن را تجمیع و در حقوق بازنشستگی خود لحاظ کنند. 

*معرفی