تاریخ : 1401,چهارشنبه 20 مهر12:27
کد خبر : 93908 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

نشست قاضی‌زاده هاشمی با فراکسیون ایثار و شهادت مجلس



معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه ۱۹ مهرماه در نشست با اعضای فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی، گفت: حوادث اخیر کشور به ما نشان داد که فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به توجه دارد و باید سبک زندگی مؤمنانه در کشور باقی بماند.
 
نشست قاضی‌زاده هاشمی با فراکسیون ایثار و شهادت مجلس/حوادث اخیر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به اثبات رساند

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست ضمن آرزوی توفیق برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی پشتوانه اصلی حوزه ایثار و شهادت در کشور بوده است و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مورد توجه و در اولویت برنامه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارند.
معاون رئیس جمهور با ابراز تشکر از حمایت‌های مجلس از بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول یک سال گذشته به‌خصوص در تدوین بودجه سال جاری، گفت: حوادث اخیر کشور به ما نشان داد که فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به توجه دارد و در این زمینه غفلت‌هایی شده است و باید سبک زندگی مؤمنانه در کشور باقی بماند. فرهنگ ایثار بر اساس دستور امام خمینی (ره) باید وارد فضای تعلیم و تربیت شود و توجه به حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و ابعادی که در مورد ترویج این فرهنگ مورد غفلت واقع شده است ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه به همراه معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست برای پاسخگویی به اعضای فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت حاضر شده است، گفت: اولویت‌های ایثارگران و خانواده‌های آنها باید مورد توجه قرار گیرد اولویت‌ها نباید متفاوت باشد و در این زمینه باید هماهنگی لازم صورت گیرد و به صورت کلی پیوست‌های لازم در زمینه بودجه قوانین ایثارگری باید دقیق و اجرایی باشد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به عنوان نمونه بر اساس بند (الف) ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه باید وضعیت ایثارگران مشمول این ماده در دو سال اول تعیین تکلیف شود و اخیراً وضعیت احراز ایثارگری ۳۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده است و این ظرفیت وجود دارد که این تعداد افرایش زیادی پیدا کند که خدمات‌رسانی به آنها مستلزم پیش‌بینی منابع بودجه‌ای است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن نوروزی، رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از نشست هیئت رئیسه این فراکسیون با مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران، گفت: نقشه راه برای تدوین بخش ایثارگران قانون برنامه هفتم توسعه و بودجه سال 1402 بررسی شده است و مجلس مصوبات و اقدامات انجام شده برای خدمات‌رسانی به ایثارگران را افتخارآمیز می‌داند.
معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست گزارشی از برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه‌های مختلف برای خدمات‌رسانی به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کردند.


منبع : isaar.ir