تاریخ : 1401,چهارشنبه 20 مهر17:57
کد خبر : 93952 - سرویس خبری : اخبار

در نشست مسئولان بنیاد با نمایندگان مجلس اعلام شد:

سالانه ۱۰ هزار خودرو به ایثارگران واگذار می شود


سالانه ۱۰ هزار خودرو به ایثارگران واگذار می شود

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه واگذاری خودرو به جانبازان در سال جاری اجرایی می‌شود، متذکر شد...

فاش نیوز - رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت برگزاری جلسه مشترک نمایندگان ایثارگر با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را مثبت و سازنده و در چارچوب پیشبرد اهداف جامعه ایثارگری در برنامه ی هفتم توسعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی اظهار داشت: همه مطالب عنوان شده در این نشست در خصوص مسائل، مشکلات و مطالبات جامعه ایثارگری اعم از دارو، درمان، تبدیل وضعیت، حق پرستاری، خودرو و غیره بود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه واگذاری خودرو به جانبازان در سال جاری اجرایی می‌شود، متذکر شد: بر اساس توافقات به‌عمل آمده بین بنیاد شهید و خودروسازان قرار است سالیانه ۱۰ هزار خودرو به ایثارگران واجد شرایط واگذار شود و بر اساس گزارش مسئولان بنیاد شهید بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ایثارگران مشمول واگذاری خواهند شد.

نماینده دوره هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی گزارش معاونان بنیاد شهید در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در سال جاری را مثبت و سازنده دانست و گفت احتمال تمدید قانون تبدیل وضعیت و گنجانده شدن آن در سال ۱۴۰۲ نیز وجود دارد.

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت واگذاری موضوع درمان جانبازان به دستگاههای دولتی و تقویت بیمه های درمانی ایثارگران را از دیگر مباحث نشست مشترک عنوان کرد و افزود: متاسفانه بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه نیازمند اعتبارات مالی است که بایستی در اسرع وقت تأمین شود.

گفتنی است مشروح این مصاحبه اختصاصی در چند روز آینده درج خواهد شد.

 یادآور می شود که نشست مشترک رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در چارچوب ارائه گزارش عملکرد بنیاد شهید و پیشنهاد راهکارهایی برای تدوین بودجه ایثارگری و تقویت جایگاه ایثارگران روز سه‌شنبه ۱۹ مهرماه در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان ایثارگر و اعضای فراکسیون ایثارگران برگزار گردید.