تاریخ : 1401,پنجشنبه 21 مهر15:47
کد خبر : 93954 - سرویس خبری : اخبار

با حضور رئیس و معاونان بنیاد شهید در مجلس انجام گرفت

بررسی راهکارهای تقویت جامعه ایثارگری در بودجه ۱۴۰۲


بررسی راهکارهای تقویت جامعه ایثارگری در بودجه ۱۴۰۲

دکتر قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید، در نشست فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور نمایندگان ایثارگر برگزار شد، حضور یافت و نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی، مسائل و مشکلات...

فاش نیوز - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، مهمترین محور نشست مشترک فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت با رئیس بنیاد شهید را ارائه راهکار و ابتکارات جدید ایثارگری برای بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "شهباز حسن‌پور بیگلری" نماینده ایثارگر مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به حضور "قاضی زاده هاشمی" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون تلفیق برای ارائه گزارش از آخرین اقدامات و عملکرد بنیاد به اعضای فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: روز سه شنبه ۱۹ مهرماه دکتر قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید، در نشست فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور نمایندگان ایثارگر برگزار شد، حضور یافت و نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی، مسائل و مشکلات را به صورت شفاف با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد در میان گذاشتند.

  شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده ایثارگر مجلس یازدهم ادامه داد: بنده به عنوان نماینده ایثارگران در این نشست حضور داشتم و از ایشان درخواست کردم که به بسیجیان مظلوم توجه بیشتری از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شود. چون تعداد زیادی از ایثارگران که می‌بایست تاکنون برای درصد‌های خود تعیین تکلیف شوند، هنوز بلاتکلیف هستند.

 نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به شفافیت قانون در رابطه با ایثارگران در این نشست مقرر شد که در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

عباس‌پور معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز اعلام کرد: که این کار هر چه سریع‌تر انجام خواهد شد.

 نماینده ایثارگر دوره هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: برخی از مسائل و مشکلاتی که در بطن جامعه ایثارگری وجود دارد نیز مطرح شده است.

 در بخش درمان معاون بنیاد اعلام کرد: در حال رسیدگی و حل مشکلات هستیم و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. البته پیش از این بنده نشستی با آقای میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتم. ایشان اعلام کرد سازمان برنامه و بودجه به تمام تعهدات برای درمان ایثارگران به صورت صد در صد عمل کرده است. خوشبختانه در این مورد جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

 عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از پیشنهادات مطرح شده در این نشست که مورد استقبال نیز قرار گرفت، این بود که مقرر شد از مدیرانی که در رابطه با فرزندان ایثارگر عملکرد مثبتی داشته‌اند؛ قدردانی شود. همچنین نشستی در آینده از سوی نمایندگان ایثارگر برگزار شده و از این مدیران به عنوان الگو و سرمشق تجلیل شود.

  نماینده ایثارگر مجلس یازدهم، در بخش دیگری از سخنان خود موضوع اجرایی شدن قانون تبدیل وضعیت در سازما‌ن‌ها، نهادها، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی را متذکر شد و افزود: خوشبختانه برخی اعضای وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی در این خصوص عملکرد خوبی داشتند؛ اما برخی دیگر از شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی به وظیفه خود عمل نکردند و متاسفانه بیشترین مشکلات در شرکت‌های خصوصی است که تاکنون به هیچ عنوان به اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران عمل نکرده اند.

 حسن پور، نماینده رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در این نشست مسائل و پیشنهادات زیادی با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در میان گذاشته شد. اگرچه بسیاری از آنها امکان تبدیل شدن به قانون را نداشتند و همچنین مقرر شد در نشست آینده، این مسائل در لایحه سال آینده گنجانده شود. به هر صورت با حضور رئیس بنیاد شهید، این جلسه هم نشست همدلی بود و هم محلی برای ارائه گزارش عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران.

 نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: پیش‌بینی برای بودجه جامعه ایثارگری در سال ۱۴۰۲و برنامه هفتم توسعه از ویژه مباحث و محورهای نشست مشترک بنیاد و نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی بود و خوشبختانه این نشست بسیار خوب و صمیمی برگزار شد.

* معرفی