تاریخ : 1401,سه شنبه 26 مهر15:00
کد خبر : 94111 - سرویس خبری : اخبار

با تصویب نمایندگان مجلس

حقوق جانبازان معسر و بازنشستگان لشکری افزایش یافت


حقوق جانبازان معسر و بازنشستگان لشکری افزایش یافت

در سال جاری و از ابتدای مهرماه افزایش حقوق جانبازان معسر ۲۵ درصد به بالا به حداقل پرداختی کارکنان دولت (۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) خواهد بود و برای جانبازان و رزمندگان زیر ۲۵ درصد، مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان ...

فاش نیوز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از ابتدای مهرماه خبر داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس لایحه متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری همانند شاغلین تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش و از ابتدای مهرماه محاسبه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی اختصاصی با اشاره به تصویب کلیات لایحه متناسب‌سازی در صحن علنی اظهار داشت: بازنشستگان کشوری و لشکری همانند شاغلین، بین یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت ثابت به حقوقشان اضافه خواهد شد.

جعفر قادری اظهار داشت: متاسفانه اختلاف جزئی بین دولت و مجلس در این خصوص وجود دارد؛ چرا که نمایندگان ملت بر این اعتقاد هستند که بین ۵ تا ۱۰ درصد این اختیار به دولت داده شده است که این افزایش را انجام دهد. در حالی که اصرار دولت بر ۵٪ افزایش می باشد.

وی ادامه داد: استدلال دولت این است که منابع مالی برای این افزایش وجود ندارد و مقرر شده است که امروز در کمیسیون برنامه و بودجه تعیین تکلیف شود.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس یازدهم در خصوص افزایش حقوق رزمندگان و جانبازان معسر نیز خاطرنشان کرد: تصوری که در بین دوستان وجود دارد این است که جانبازان معسر و رزمندگان زیر ۲۵ درصد و بالای ۲۵ درصد باید همان مبلغ حداقل حقوق کارمندان دولت (پنج میلیون و ششصد هزار تومان) باید باشد. در حالی که دولت این موضوع را قبول ندارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس آنچه که در حال حاضر در دستگاه‌های دولتی اعمال می‌شود، جانبازان زیر ۲۵ درصد حدود سه و نیم میلیون تومان و بالاتر را مبلغ ۵ میلیون و 600 پرداخت می شود. اما
جمع بندی این است که این اختلاف برداشته شود. در این رابطه نیز چندی قبل استفساریه هایی تهیه و در مجلس به تصویب نمایندگان رسید، اما شورای نگهبان آن را رد کرد.

نماینده دوره نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر این اساس درصدد هستیم که این اختلاف برداشته شود و رزمندگان و جانبازان معسر زیر ۲۵درصد که تاکنون دریافتی آنها سه و نیم میلیون است به چهار و نیم میلیون افزایش یابد و آنهایی که چهار و نیم میلیون دریافتی دارند به ۵ میلیون و ۶۰۰ افزایش داده شود.

نماینده ایثارگر مجلس با بیان اینکه اجرای مصوبه متناسب‌سازی از ابتدای مهرماه خواهد بود متذکر شد: بر اساس این مصوبه در سال جاری و از ابتدای مهرماه افزایش حقوق جانبازان معسر ۲۵ درصد به بالا به حداقل پرداختی کارکنان دولت (۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) خواهد بود و برای جانبازان و رزمندگان زیر ۲۵ درصد، مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان حقوق ماهیانه لحاظ و پرداخت می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در توضیح مصوبه مجلس در خصوص متناسب‌سازی حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری یادآور شد: نمایندگان ملت در روز یکشنبه ۲۴ مهرماه در صحن علنی با کلیات لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان با رأی بالا موافقت کردند و این مصوبه برای ویرایش جزئی به کمیسیون برنامه و بودجه‌ داده شد و این مصوبه دارای امتیازات مناسبی برای اقشار آسیب پذیر از جمله مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین ایثارگران است.

 

* معرفی