تاریخ : 1401,سه شنبه 26 مهر18:40
کد خبر : 94185 - سرویس خبری : جانبازان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه

افزایش پرداخت جانبازان معسر آبان ماه اعمال می‌شود


افزایش پرداخت جانبازان معسر آبان ماه اعمال می‌شود

جانبازان معسر بالای ۲۵ درصد مبلغ ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان که کف حقوق کارمندان دولت است را به طور ماهیانه دریافت کنند و در مورد جانبازان و رزمندگان درصد پایین دولت با افزایش ماهیانه پرداخت به ۴ و نیم میلیون تومان...

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون تلفیق از پرداخت افزایش حقوق جانبازان معسر از آبان ماه خبر داد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رحیم زارع، نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به تصویب دوفوریت لایحه متناسب سازی حقوقی کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری از سوی نمایندگان ملت اظهار داشت: بر اساس توافق دولت و مجلس شورای اسلامی اصلاحات مورد نظر دولت و نمایندگان ملت در لایحه اعمال و مقرر شد این مصوبه از آبان ماه سال جاری اجرایی و پرداخت آن ها صورت گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در پاسخ به این سوال که چرا مبلغ پرداختی به جانبازان معسر با درصد بالا و پایین متفاوت است خاطر نشان کرد: نظر دولت در این لایحه بر این منوال است که جانبازان معسر بالای ۲۵ درصد مبلغ ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان که کف حقوق کارمندان دولت است را به طور ماهیانه دریافت کنند و در مورد جانبازان و رزمندگان درصد پایین دولت با افزایش ماهیانه پرداخت به ۴ و نیم میلیون تومان موافقت کرده است. این افزایش پرداختی ماه آینده برای ایثارگران اعمال خواهد شد.

زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم ادامه داد: در خصوص تصمیم‌گیری برای افزایش حقوق ها، درست است که مجلس یک طرف قضیه است ولی کمیسیون به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیست بلکه دولت و مجلس تعامل دارند که الحمدالله در این مورد اقدامات خوبی به عمل آمده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ در خصوص لایحه متناسب‌سازی و جایگاه ایثارگران خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه در مورد لایحه متناسب‌سازی به علت افزایش بار مالی آن از سوی مجلس شورای اسلامی قصد بازگردان آن را داشت. اما با تعاملی که انجام گرفت و تدبیری که رئیس‌جمهور در حوزه دهک‌های پایین جامعه و ایثارگران بکار برد، مجددا در کمیسیون بودجه مورد بررسی قرار گرفت و حداقل های پرداختی مورد نظر دولت مورد تاکید قرار گرفت و اصلاحات اعمال شده پس از تایید از سوی شورای نگهبان از آبان‌ماه اجرایی خواهد شد.