تاریخ : 1401,سه شنبه 26 مهر19:21
کد خبر : 94201 - سرویس خبری : اخبار

مناسب سازی و برنامه‌ریزی سالن‌های ورزشی طبس برای جانبازان و معلولان



معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در مراسم اولین جشنواره فرهنگی و ورزشی گرامیداشت روز ملی پارالمپیک اظهار داشت : سالن های ,ورزشی این شهرستان برای استفاده معلولان و جانبازان مناسب سازی و برنامه ریزی می‌شود.

 

مناسب سازی و برنامه‌ریزی سالن‌های ورزشی طبس برای جانبازان و معلولان

در راستای گرامیداشت هفته تربیت بدنی اولین جشنواره فرهنگی ورزشی "روز ملی پارالمپیک" با حضور پرشور مردم و مسئولان طبس برگزار شد.

در این جشنواره بیش از ۳۰۰ نفر از ورزشکاران و خانواده جانبازان و معلولین، ناشنوایان و کم‌ شنوایان و نابینایان و کم بینایان شهرستان طبس در محل سالن ورزشی کوثر برگزار گردید.

رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در مراسم اولین جشنواره فرهنگی و ورزشی گرامیداشت روز ملی پارالمپیک اظهار داشت : برای ورزش معلولان این شهرستان سعی شده است در سالن های مختلف برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی افزود: برای ترمیم‌  بازسازی و تعویض کف پوش سالن ورزشی کوثر طبس اعتبارات خوبی اختصاص یافته است.

 فرماندار طبس نیز از تجهیز سالن‌های ورزشی شهرستان برای استفاده جانبازان و معلولین خبر داد.

پناهی رئیس اداره ورزش و جوانان طبس نیز گفت: هیئت جانبازان و معلولین، ناشنوایان و کم شنوایان و نابینایان و کم بینایان ۳ هیئت ورزشی فعال در این شهرستان هستند.

وی افزود: بالغ بر ۱۰۰ نفر در این ۳ رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

حسینی رئیس اداره بهزیستی شهرستان طبس نیز در حاشیه برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ معلول در این شهرستان شناسایی شده اند.

وی یادآور شد: برای معلولان شهرستان طبس پرونده توانبخشی نیز تشکیل شده است.

حسینی اظهار داشت: قریب‌بر هزار و ۱۰۰ نفر از این معلولین، استعداد ورزشی دارند و می‌توانند در مسابقات مختلف حضور یابند.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس در این جشنواره تصریح کرد: از خانواده‌هایی که افراد معلول در آن‌ها حضور دارند می‌خواهم تا معلولین را نسبت به ورزش ترغیب کنند.

در اولین جشنواره فرهنگی ورزشی پارالمپیک شهرستان طبس ورزشکاران جانباز و معلول این شهرستان در رشته‌های گلبال، دارت، فوتبال دستی، طناب کشی، چوب کشی، هفت سنگ، فریزبی و تیراندازی با کلت لیزری در دو بخش آقایان و بانوان به رقابت پرداختند.

 در مراسم پایانی این جشنواره با حضور مسئولین فرهنگی، اداری و وررشی شهرستان طبس از نفرات برتر رشته‌های متنوع با لوح سپاس، حکم قهرمانی و جوایزی ارزنده‌ای تجلیل به عمل آمد.


منبع : فارس