تاریخ : 1401,چهارشنبه 27 مهر16:04
کد خبر : 94242 - سرویس خبری : اخبار

در گفت و گو با نماینده ایثارگر مجلس بررسی شد

کمک معیشت جانبازان کم‌درصدو وضعیت رزمندگان کمتر از ۶ ماه جبهه


کمک معیشت جانبازان کم‌درصدو وضعیت رزمندگان کمتر از ۶ ماه جبهه

در خصوص رزمندگانی که کمتر از شش ماه سابقه حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشته اند نیز فراکسیون ایثارگران رایزنی‌هایی را با ستاد مشترک آغاز کرده‌است و ان‌شاءالله برخی از ...

فاش نیوز - نمایندگان ایثارگر مجلس توجه بیشتر دولت و مجلس را در خصوص دریافتی کمک معیشت ایثارگران درصد پایین خواستار شدند.

به‌ گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، اقبال شاکری، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به نشست مجلس و مسئولان ایثارگران در دستگاه‌های دولتی اظهار داشت: بنیاد شهید باید در اطلاع‌رسانی به ایثارگران دقیق و شفاف عمل کند؛ چرا که بسیاری از ایثارگران هنوز در حق و حقوق خود و قوانین ایثارگری اطلاع دقیق ندارند. به‌طور مثال در مورد واگذاری خودرو، مسکن و... اطلاع‌رسانی کافی از سوی بنیاد انجام نمی‌شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم ادامه داد: این فاصله زمانی و بدون پاسخ‌گویی به جامعه هدف از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران متأسفانه باعث ایجاد نارضایتی در جامعه ایثارگران شده‌است و امیدواریم آقای قاضی‌زاده این نقص را برطرف کند.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی به موضوع واگذاری خودرو به جانبازان که در قانون بودجه سال گذشته و امسال تکرار شده‌است اشاره کرد و متذکر شد: الان آن چیزی که ما با وزارت صمت صحبت کردیم، آن طور که من به‌عنوان نماینده ایثارگر مجلس پی بردم این بود که "بخشی از تولید خودرو به مباحث تکلیفی" داده شده‌است.

شاکری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر تصریح کرد: این مباحث تکلیفی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران را نیز در بر می‌گیرد. اما اقدامی درباره این که این موضوع با همکاری بنیاد شهید نهایی، اجرایی و ابلاغ شود، هنوز انجام‌نشده است و متأسفانه به ما وعده و وعیدهای زیادی در مورد اجرایی شدن واگذاری خودرو داده شده‌است ولی هنوز قانون اجرایی شدن آن را ندیده‌ایم. بااین‌حال موضوع را همچنان پیگیری می‌کنیم. جلسات ماهیانه‌ که با مسئولان ایثارگری دستگاه‌های دولتی و بنیاد شهید در مجلس برگزار می‌کنیم، در این راستا و در مورد برطرف کردن موانع اجرایی شدن مصوبات ایثارگری است.

وی در خصوص افزایش پرداخت ماهیانه معیشتی به جانبازان و رزمندگان معسر در لایحه متناسب‌سازی خاطرنشان کرد: براساس لایحه پیشنهادی دولت مقرر شد که به جانبازان بالای 25 درصد ماهیانه معیشتی به مبلغ 5 میلیون و 600 هزار تومان معادل حداقل حقوق پرداختی به کارمندان دولت تعلق بگیرد و به جانبازان و رزمندگان زیر بیست و پنج درصد، مبلغ 4میلیون و 500 هزار تومان پرداخت شود. اما نمایندگان ایثارگر مجلس توجه بیشتر دولت و مجلس را در خصوص ایثارگران درصد پایین خواستار شدند؛ که قرار است اصلاحات لازم انجام شود.

شاکری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رزمندگانی که کمتر از شش ماه سابقه حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل دارند نیز یادآور شد: در این باره فراکسیون ایثارگران رایزنی‌هایی را با ستاد مشترک آغاز کرده‌است و ان‌شاءالله برخی از مشکلات آنها برطرف شود.

وی افزود: با ستاد مشترک مشغول مذاکره هستیم. آن‌ها نیز طرحی را در این باره آماده کرده‌اند و قرار شد که به مجلس ارائه شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم گفت: هفته گذشته نیز در جلسه‌ای که با مشاوران وزارتخانه‌ها در مجلس شورای اسلامی داشتیم، بر این‌موضوع تاکید کردیم که جایگاه مشورت باید در هیئت‌رئیسه باشد و مشاوران نیز باید در جلسات ایثارگری شرکت کنند و همانند معاونان وزرا صاحب امضا و از اختیارات کافی قانونی برخوردار باشند. اگر در این‌ مورد احتیاج به مصوبه‌ای باشد، مجلس این آمادگی را دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از استنکاف برخی از دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت از اجرایی شدن مصوبات ایثارگری تصریح کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی با وجود شفاف بودن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، از اجرای آن استنکاف می‌کنند؛ هرچند که در این خصوص تذکرات لازم به آنها داده شده است و بر این اساس این قانون برای سال آینده نیز تمدید خواهد شد تا به صورت تمام و کمال اجرایی شود.

*معرفی