تاریخ : 1401,شنبه 30 مهر14:29
کد خبر : 94325 - سرویس خبری : اخبار

رئیس فراکسیون ایثارگران خبر داد:

اصلاح درصدبندی‌ها در برنامه هفتم توسه


اصلاح درصدبندی‌ها در برنامه هفتم توسه

در مورد پرداخت حقوق ماهیانه که در لایحه همسان‌سازی برای جانبازان و رزمندگان معسر از سوی دولت به آن اشاره شده و دولت حداقل کف حقوق پرداختی به مبلغ ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان...

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از تلاش برای اصلاح تبعیض های ناروا میان جانبازان با درصدهای مختلف در برنامه هفتم توسعه کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی اختصاصی با ابراز نارضایتی از تبعیض در پرداختی ماهیانه مبلغ معیشتی در لایحه همسان سازی کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری که هفته گذشته به صحن علنی ارائه شد و آنچه مدنظر دولت بود به تصویب کمیسیون و نمایندگان رسید یادآور شد: ما با این موضوع که بین جانباز درصد بالا و پایین تبعیض و اختلاف باشد بطور کلی مخالفیم و حتی در برنامه هفتم توسعه کشور که اسفند ماه مورد بررسی قرار خواهد گرفت موضوع رفع تبعیض بین ایثارگران درصد بالا و پایین را لحاظ خواهیم کرد و نظر ما این است که همه جانبازان را یک کاسه کنیم.

نایب رییس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به نارضایتی موجود در جامعه ایثارگری در خصوص درصدها تاکید کرد: اینکه الان باز هم تبعیض های ناروا بین جانباز 25درصد و جانباز 20 درصد وجود داشته باشد این درست نیست. وقتی یک جانباز معسر باشد یعنی این که معسر است و از لحاظ درصد چه فرقی می کند؟ در حالی که وقتی که ثابت شود که معسر است نباید فرقی بین آن و این باشد. به نظر من این گونه تصمیم‌گیری‌ها به نوعی تبعیض است و با آن مخالفیم. بنا داریم در برنامه هفتم توسعه اینگونه تبعیض ها برداشته شود و این موضوع در بودجه سال آینده نیز به نحوی لحاظ شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش ماهیانه جانبازان معسر خاطرنشان کرد: در مورد پرداخت حقوق ماهیانه که در لایحه همسان‌سازی برای جانبازان و رزمندگان معسر از سوی دولت به آن اشاره شده و دولت حداقل کف حقوق پرداختی به مبلغ 5 میلیون و 600 هزار تومان را در نظر گرفته است ،ما به صراحت مخالفت خود را با تبعیض در پرداختی بین جانبازان معسر درصد بالا و درصد پایین اعلام کردیم. اما استدلال دولت ناتوانی و عدم تامین منابع مالی برای این موضوع بود و برای همین با تعاملی که بین مجلس و دولت صورت گرفت، آن چیزی که مد نظر دولت بود و بر آن اصرار داشت به تصویب رسید.

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت در پایان متذکر شد: در راستای بررسی و رفع مشکلات جامعه ایثارگری مقرر شد به صورت هفتگی نشست هایی با دستگاه های دولتی متولی ایثارگران در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم و ان‌شاءالله در هفته آینده این نشست برگزار خواهد شد.

*معرفی