تاریخ : 1401,یکشنبه 01 آبان19:35
کد خبر : 94356 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده مجلس خبر داد:

مجلس در پی متناسب‌سازی حقوق کارکنان، بازنشستگان و ایثارگران است


مجلس در پی متناسب‌سازی حقوق کارکنان، بازنشستگان و ایثارگران است

نماینده ایثارگر مردم اسدآباد همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محدودیت منابع، مانع از تصویب پیشنهادات نمایندگان ملت برای افزایش حقوق ایثارگران و کارکنان دولت و بازنشستگان نمی شود...

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد مجلس و ملاحظات و محدودیت های دولت در باره بحث افزایش حقوق ایثارگران و کارکنان دولت را تشریح کرد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، کیومرث سرمدی واله، نماینده ایثارگر مردم اسدآباد همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محدودیت منابع، مانع از تصویب پیشنهادات نمایندگان ملت برای افزایش حقوق ایثارگران و کارکنان دولت و بازنشستگان نمی شود، خاطرنشان کرد: در خصوص لایحه دولت، بحث متناسب سازی حقوق کارکنان و جایگاه ایثارگران که مطرح شده است، یک بند آن اختصاص به پیشنهاد کمیسیون اجتماعی و کمیسیون برنامه و بودجه در مورد جانبازان، ایثارگران و رزمندگان معسر دارد که طبیعتا با این لایحه سقف حقوق آنها یک مقدار بالاتر رفته است.

  عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که در استفساریه ای که چندی قبل در صحن مجلس در مورد افزایش حقوق جانبازان معسر به تصویب رسید مبنای پرداختی، حداقل کف حقوق کارکنان قرار گرفت اما در لایحه دولت این موضوع به تفاوت پرداخت به جانبازان بالای 25درصد و درصد پایین تبدیل شده است، آیا این موضوع برای دولت قابل پیش بینی نبود تا منابع مالی آن به طور کامل دیده شود، متذکر شد: به هر صورت یک سری مشکلات در بحث محدودیت منابعی که دولت دارد هست. پیشنهادی که مجلس دارد متناسب سازی حقوق هاست. در واقع همان برخورداری 90درصدی بازنشستگان از حقوق شاغلان در بعد ایثارگران نیز هست؛ منتهی محدودیت منابع دولت متاسفانه مشکلاتی را بوجود آورده است.

 عضو مجمع نمایندگان استان همدان در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد افزایش 5درصدی و 900 هزار تومان برای ایثارگران، بازنشستگان کشوری و لشکری چیست و آیا تکافوی مخارج زندگی و معیشت آنها را خواهد داد نیز اظهار داشت: کاری که در این لایحه شده این است افزایش 900 هزار تومان و 5درصد به حقوق هاست که ممکن است افرایش حقوق را برای شاغلین کشوری و لشکری که مشغول هستند تا یک یا یک میلیون و 500 هزار تومان بالا ببرد. این نهایت مصوبه ای است که ان شاالله اگر در مجلس نهایی شود و شورای نگهبان آن را تایید کند از اول مهرماه محاسبه و پرداخت خواهد شد.

 نماینده ایثارگر دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در خصوص این سوال که آیا برای ایثارگران همین رقمی است که شما گفته اید لحاظ خواهد می شود، گفت: بله؛ همین مبلغ پنج میلیون و 600 هزار تومان، بعلاوه 5 درصد افزایش حقوق است و این مبلغ قابل تغییر خواهد بود؛ چرا که در صحن علنی هنوز نهایی نشده و پیشنهادات نمایندگان به طور کامل بررسی نشده است.

وی تأکید کرد که در صورت تغییر نیز باید منبع مالی آن مشخص شود تا آقای میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه آن را رد نکند و شامل اصل 75 نشود.

*معرفی