تاریخ : 1401,دوشنبه 02 آبان05:50
کد خبر : 94390 - سرویس خبری : اخبار

افزایش دو برابری حقوق ایثارگران در لایحه متناسب سازی دولت


افزایش دو برابری حقوق ایثارگران در لایحه متناسب سازی  دولت

بر اساس مصوبه دولت کمک معیشت جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و مشمولین ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران حداقل به پنجاه و شش میلیون (۵۶.۰۰۰.۰۰۰) ریال و کمک معیشت جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و رزمندگان معسر به چهل و پنج میلیون (۴۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از افزایش دو برابری حقوق و مستمری ایثارگران بر اساس لایحه دولت مبنی بر متناسب سازی حقوق کارکنان، بازنشستگان کشوری و لشکری و ایثاگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، اصِغر سلیمی، نماینده ایثارگر مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش حقوق برای کارکنان و بازنشستگان دولت و ایثارگران تصریح کرد:
بر اساس آمار موجود در کشور برخی از ایثارگران در جامعه ایثارگری دارای مشکلات اقتصادی و معیشتی و فاقد درآمد مکفی هستند که به آنها جانباز و رزمنده معسر(نیازمند) گفته می شود و در لایحه همسان سازی دولت به آنها اشاره شده است که به نظر من افزایش حقوق باید شامل همه رزمندگان معسر و نه فقط جانبازان بالای ۲۵ درصد شود.
عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اما لایحه دولت شامل همه ایثارگرانی می شود که معسر و دچار مشکل هستند و اداره کردن زندگی از توان و عهده آنها خارج است و حتی تحت پوشش بیمه ای نیز نیستند‌.
نماینده مردم استان اصفهان در مجلس دهم و یازدهم در ادامه سخنان خود به لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان، بازنشستگان کشوری و لشکری و ایثاگران معسر اشاره کرد و اظهار داشت:
 پرداختی های ماهیانه به ایثارگران تا قبل از این مصوبه بالِغ بر دو و نیم تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است که از آبان ماه به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و معادل حداقل حقوق کارکنان دولت افزایش خواهد یافت. اما اینکه افزایش فقط برای بالای ۲۵ درصد باشد در قانون ما نبود و  برای رزمندگان معسر است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه هر چند افزایش حقوق ها با تورم موجود همخوانی ندارد و مبلغ ناچیزی است اما برای ایثارگران رقمی دو برابر دریافتی های موجود خواهد بود.

لازم به ذکر است بر اساس مصوبه دولت کمک معیشت جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و مشمولین ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران حداقل به پنجاه و شش میلیون (۵۶.۰۰۰.۰۰۰) ریال و کمک معیشت جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و رزمندگان معسر به چهل و پنج میلیون (۴۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال افزایش می‌یابد.

| معرفی