تاریخ : 1401,یکشنبه 01 آبان19:27
کد خبر : 94398 - سرویس خبری : اخبار

برگزاری یادواره های شهدا لازمه حفظ نام و یاد شهیدان



نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزاری یادواره های شهدا را برای حفظ نام و یاد شهیدان در جامعه ضروری دانست.

برگزاری یادواره های شهدا لازمه حفظ نام و یاد شهیدان

حجت الاسلام والمسلمین‌ آل هاشم در جمع اعضای شورای سیاستگذاری کنگره ملی سرداران و ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی گفت: اگر کنگره ها و یادواره های شهدا برگزار نشود، یادی از ایثار و از جان گذشتگی شهدا باقی نمی ماند، کما اینکه اگر عزاداری های محرم‌ نبود، قیام امام‌حسین(ع) هم به فراموشی سپرده می شد.
وی افزود: باید ضمن ثبت و ضبط خاطرات و وصیت نامه های شهدا، خاطرات یاران شهدا از جمله جانبازان، ایثارگران و آزادگان هم در قالبی زیبا و جذاب تهیه و منتشر شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فضای مجازی را یکی از بسترهای مهم برای تاثیرگذاری بر جوانان خواند و تصریح کرد: تهیه و انتشار کتاب ها و مقالات و محتواهای مختلف خوب است، اما تبدیل آن به محتوای جذاب و انتشار آن در رسانه های مختلف از جمله صدا و سیما و فضای مجازی، تاثیرگذاری آن را صدچندان می کند.
امام‌جمعه تبریز تقویت موزه‌ های مقاومت و ایثار و غنی کردن آنها با آثار شهدا را یکی از تاثیر گذارترین کارها برای ترویج‌فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد و گفت: تجربه راهیان نور هم نشان داده است که مشاهده حضوری مناطق عملیاتی دفاع مقدس، موجب تحول عمیق روحی مسافران این مناطق می شود و از این‌رو باید راهیان نور مورد توجه ویژه قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به تقدیم دو شهید محراب از شهر تبریز، مطرح کردن شهدای محراب در کنار سایر شهدا را هم ضروری برشمرد.
کنگره ملی سرداران و ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی قرار است اواسط سال آینده در تبریز برگزار شود.


منبع : صدا و سیما