تاریخ : 1401,دوشنبه 02 آبان16:03
کد خبر : 94439 - سرویس خبری : اخبار

نتایج «نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر» علوم پزشکی اعلام شد



مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت از اعلام نتایج کمیسیون «نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر» دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

غلامعلی جاودان با اعلام این خبر افزود: جلسه کمیسیون نقل و انتقالات دانشجویان با حضور نمایندگان بنیاد شهید برگزار شد و با انتقال دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر دارای بالاترین امتیاز موافقت شد.

وی افزود: بررسی نقل و انتقال دانشجویان در مقاطع ای حرفه ای، کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و مقطع کاردانی صورت گرفت و عملاً کار بررسی نقل و انتقال دانشجویان گروه هدف این اداره کل به اتمام رسید.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت گفت: نتیجه موافقت با انتقال دانشجویان از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی شده و همزمان نامه موافقت از طریق سامانه به دانشگاه‌های مبدأ و مقصد ارسال شده است و این نامه در سامانه نقل و انتقال قابل مشاهده است.

جاودان یادآور شد: با توجه به آیین نامه انتقال، اولویت انتقال به ترتیب با فرزند شهید(دختر)، فرزند شهید(پسر)، همسر شهید، جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و آزادگان، فرزندان(دختر) جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و آزادگان، فرزندان(پسر) جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و آزادگان، همسر جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و آزادگان و جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد است.

وی گفت: بنابراین بر اساس این اولویت ها، انتقال فرزندان شهید و جانبازان ۵۰ درصد در اولویت بیشتری قرار داشته و انتقال فرزندان جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد به ویژه برای انتقال به دانشگاه‌های بزرگ، نسبت به گروه‌های یاد شده دارای اولویت کمتری است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: نقش همکاران ستاد امور شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در این زمینه ستودنی و ارزشمند است و لازم می‌دانم از این عزیزان قدردانی کنم.

وی افزود: برای دانشجویانی که با انتقالی آنان موافقت نشده است، نتیجه موافقت از طریق «پیامک» به دانشجو اطلاع رسانی می‌شود و لذا خواهشمند است از مراجعه و یا تماس با این اداره کل خودداری کنند.


منبع : خبرگزاری دانشجو