تاریخ : 1401,سه شنبه 24 آبان16:30
کد خبر : 94589 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

بسیجی‌ها عوض شده‌اند یا بعضی‌ عوضی...؟!


بسیجی‌ها عوض شده‌اند یا بعضی‌ عوضی...؟!

مرگ بر بسیجی، به خودمان می‌گوییم: بعضی چقدر زود فراموش کردند! همین بسیجیان بودند...

مرتضی قنبری وفا

فاش نیوز - زمانی که در رسانه‌های فارسی زبان بیگانه شعارهای معترضان را میشنویم که با هیجان فریاد میزنند: مرگ بر بسیجی، به خودمان میگوییم: بعضی‌ها چقدر زود فراموش کردند! همین بسیجیان بودند در زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، زمانی که دشمن بعثی به کشور ما حمله کرد، چگونه از نوجوانان تا پیرمردان رفتند، خط مقدم دشمن جنگیدند، همین بسیجی‌ها از تمام وجود خود برای این کشور مایه گذاشتن و جان خود را در دست گرفتند، تا خاک و ناموس این کشور در امان بمانند! ولی حالا چی شده، حالا که حدود سال ۳۵ از پایان جنگ تحمیلی گذشته، عده‌ای چه زود فراموش کردند چه چیزی عوض شده، این بسیجی‌ها عوض شدن یا بعضی...؟!

واقعاً در حیرتیم! هنوز عکس بسیجی‌های که جبهه رفته بودند در آلبوم‌های این مردان با افتخارمانند که برگرفته از یک کلکسیون هنری‌اند، باعث افتخاره‌اند! آیا تا کنون شده یک بسیجی به مردم کشور خود خیانت کند، به خاک وطن خود پشت کند! حالا که همین بسیجیان با تنی رنجور و جسمی مانده که مسئولان در رسیدگی به آنان کوتاهی می‌کنند، ولی باز همین گروه به عملکرد خود افتخار و مباهات می‌کردند و می‌کند!

 این عکس را مشاهده کنید پیرمردی که می‌بینید، بنام (حاج جوشن) در آن زمان یعنی سال ۶۳ تمام بچه‌های لشکرهای ۲۵ کربلا شامل گیلان، مازندران و گلستان او را به خوبی می‌شناسند، مسئول توزیع غذا به تمام واحدها و گردان‌های لشکر بود، به خوبی بیاد دارم هنگامی که غذا را پشت لندکروز برای واحدهای می‌آورد، با همان لهجه شیرین گیلانی خود با بچه‌ها شوخی می‌کرد، زمانی که با بیل برای هر ده نفر یک بیل می‌ریخت به همراه غذا، کلی خنده و شوخی چاشنی غذا می‌کرد و بچه‌ها با شوخی می‌گفتند: حاجی پس پیاز کو؟ می‌گفت: همین پیاز خودش یک مینِ که تو خواب، منفجر میشه ...!! (شوخی مردونه) و بچه ها کلی میخندیدند، کلی روحیه و انرژی می‌گرفتند! آیا این پیرمرد دشمن است؟ آیا وقتی می‌گوید مرگ بر بسیجی، منظورشان همین پیرمرد و نوجوان است...؟!

جماعت بسیجی نوجوان ۱۳ ساله یا پیرمرد ۹۰ ساله بودند که در ارتش راهش نمی دادند یا خیلی جوون بودم یا خیلی پیر! قدرت بسیج بود که آنان را یکی می کرد تا جلوی دشمن بعثی یکصدا و یکدل مبارزه کند، ولی حالا اینجا عده‌ای پشت این بسیجی ها را خالی کردند، اگر ملت پشت بسیجی نباشد، بسیجی از چی دفاع کنه...؟!

بسیجی یعنی انتهای مظلومیت، فحش بعضی از یک طرف، بی‌عتنایی مسئولان از طرف دیگر! حالا اگر روزی دشمن دیگری به این خاک حمله کند، دیگر چه کسی می‌خواهد از این خاک دفاع کند؟!

خاک وطن ریشه درخت این ملت است! مگر می‌شود باغبان بیاید نهالی بکارد، به آن آب بدهد و آن را تنومند کند و سپس به ریشه آن تیشه بزند! بسیجی هیچ وقت به  هموطن خود خیانت نخواهد کرد و این درخت تنومند را نمی‌شکند ...!!!

(بسیج، ارتش مخلص خداست)

| مرتضی قنبری وفا