تاریخ : 1401,دوشنبه 09 آبان14:21
کد خبر : 94750 - سرویس خبری : شعر

کنگره شعر دفاع مقدس تا ۲۰ آبان تمدید شد



نشست فصلی مدیران ادبیات و تاریخ ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس پیرامون بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس برگزار شد.

 

 نشست فصلی مدیران ادبیات و تاریخ ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس پیرامون بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس امروز (یک‌شنبه، ۸ آبان) با حضور سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسین انصاری‌نژاد» دبیر علمی کنگره و سید رضا میربابا دبیر اجرایی به صورت برخط برگزار شد.

بایرامی: کنگره شعر دفاع مقدس تا ۲۰ آبان تمدید شد

در ابتدا سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس به تشریح جایگاه کنگره بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس پرداخت و با تاکید براینکه این رویداد یکی از نیاز‌های جامعه و نسل جدید کشور برای درک معارف متعالی دفاع مقدس است، افزود: دبیرخانه‌های استانی کنگره علیرغم مشکلات موجود تاکنون ارتباط خوبی را با شاعران و پیشکسوت و جوان برقرار کرده‌اند که کمال قدردانی را از دبیران علمی و اجرایی هر استان را داریم.

 

بایرامی: کنگره شعر دفاع مقدس تا ۲۰ آبان تمدید شد/ انصاری‌نژاد: استقبال شاعران از محورهای جدید کنگره

وی شرکت شاعران در بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در سراسر کشور را رو به رشد و امیدوار کننده دانست و تصریح کرد: طبق گزارشاتی که از مسوولین ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها دریافت کرده‌ایم روند جشنواره در استان‌ها مطلوب و رو به رشد بوده است که امیدواریم با تمدید زمان ارسال آثار برای دبیرخانه‌ها که تا ۲۰ آبان تمدید شده است، این روند افزایشی ادامه دار باشد.

در ادامه دبیران علمی و استانی استان‌های کشور به ارائه گزارشی از روند برگزاری بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در استان خود پرداختند و ابراز امیدواری کردند تا تعداد آثار شاعران در جشنواره را افزایش دهند.

انصاری‌نژاد: استقبال شاعران از محورهای جدید کنگره شعر دفاع مقدس

سپس، حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد دبیر علمی جشنواره به تشریح اتفاقات کنگره پرداخت و در پاسخ به سوالی پیرامون بخش‌های این رویداد مهم ادبی گفت: طبق فراخون صورت گرفته هفت محور برای این دوره از کنگره شعر دفاع مقدس اعلام شده بود و در هفته‌های گذشته دو محور «ایران قوی و مستقل» و «شهدای سومین حرم اهل بیت» اشافه شد.

 

بایرامی: کنگره شعر دفاع مقدس تا ۲۰ آبان تمدید شد/ انصاری‌نژاد: استقبال شاعران از محورهای جدید کنگره

وی با تاکید براینکه شاعران پیشکسوت و جوان از محورهای جدید بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس استقبال خوبی به‌عمل آورده‌اند، خطاب به دبیران علمی این رویداد در ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دیبران علمی و اجرایی استان‌ها در هر محور می‌توانند سه شعر برگزیده داشته باشند و تقدیر استانی انجام شود تا در کنگره ملی مورد رقابت سطح ملی قرار گیرند.

 


منبع : دفاع پرس