تاریخ : 1401,پنجشنبه 12 آبان14:00
کد خبر : 94808 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

آلمان منتظر پاسخ به اقداماتش باشد


آلمان منتظر پاسخ به اقداماتش باشد

ایران موضع انفعالی در قبال مداخلات آلمان ندارد و به‌یقین متناسب با وضعیت موجود در جهت حمایت از منافع مردم اقداماتی را اتخاذ خواهد کرد...

فاش نیوز- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران موضع انفعالی در قبال مداخلات آلمان ندارد و به‌یقین متناسب با وضعیت موجود در جهت حمایت از منافع مردم اقداماتی را اتخاذ خواهد کرد.

 به‌گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده ایثارگر مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اختصاصی ضمن ابراز حمایت مجلس از تجمع جانبازان در مقابل سفارت آلمان در محکومیت اقدامات مداخله‌گرایانه آلمان تصریح کرد: آمریکا و تروریست‌های اروپایی ازجمله آلمان، بزرگ‌ترین کشورهای ناقض حقوق‌بشر در جهان هستند. امروز جانبازان شیمیایی ما نمی‌توانند به‌راحتی تنفس کنند و بسیاری از بیماری‌های خونی ناشی از عوارض شیمیایی دوران جنگ تحمیلی به فرزندان ایثارگران ما منتقل‌شده است که مسبب اصلی آن کشور آلمان است.

 نماینده ایثارگر مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی در اثر ارسال جنگ‌افزارهای شیمیایی به رژیم بعث عراق بسیاری از رزمندگان مدافع میهن اسلامی شیمیایی و دچار عوارض ناشی از آن شده‌اند و شهر سردشت و ساکنان آن نمونه عینی جنایت صدام و شریک آن آلمان است.

 رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتار دوگانه سیاست‌مداران آلمانی در حمایت از اغتشاشگران و مداخله در امور کشور ما یادآور شد: کشور آلمان که در حال حاضر خود را داعیه‌دار حمایت از مردم ایران و حقوق‌بشر می‌داند؛ فراموش کرده‌ که در دوران هشت سال دفاع مقدس با ارسال بمب‌های شیمیایی چه بر سر ملت ایران آورده‌است.

 عضو مجمع نمایندگان استان قم در مجلس یازدهم متذکر شد: آلمان با فروش سلاح‌های خود و استمرار آن در سال‌های بعد، خود را شریک جنایت‌های رژیم صدام کرد و این حق جانبازان و ایثارگران است که جنایات و مداخله‌های آن‌ها را محکوم کنند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حمایت از تجمع نمایندگان تشکل‌های ایثارگری و جانبازان شیمیایی در مقابل سفارت آلمان افزود: در حقیقت در این تجمع، ایثارگران ما این مطالبه را از آلمان و سیاستمداران آن در نقض حقوق ملت ایران داشتند و اعتراض خود را از آثاری که هنوز جانبازان شیمیایی از سلاح های اهدایی آنها به صدام پیدا کردند، اعلام می کنند.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با هشدار به سردمداران کشور آلمان برای مداخله در امور کشورمان خاطرنشان کرد: به تناسب وضعیتی که آن ها اتخاد می کنند، جمهوری اسلامی ایران مسلما در موقعیت انفعالی نخواهد بود. یقینا" جمهوری اسلامی اقداماتی که منافع ملتش را تامین کند، در دستور کار خود خواهد داشت.

**********************************
 همچنین نصرالله پژمان‌فر، نماینده ایثارگر مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اختصاصی با اشاره به سخنان مداخله‌جویانه صدراعظم آلمان در حمایت از اغتشاشگران اظهار داشت:

 دولت آلمان اخیراً اقدامات مداخله‌جویانه ای در کشورمان انجام می‌دهد و ادعای آزادی و حمایت از مردم ایران را دارد اما همین‌ که ما این را یادآور شویم که وقتی امروز صدها جانباز شیمیایی و سایر ایثارگران در مقابل سفارت آلمان تجمع اعتراض‌آمیزی برگزار کرده اند. پیام آن این است شمایی که ادعای آزادی‌خواهی و حمایت از حقوق بشر می کنید و مدعی هستید، به یاد بیاورید که در دوران هشت سال دفاع مقدس، در حمایت از رژیم بعث عراق که بالاترین ظلم را در حق کشور ما داشت و بمب‌های شیمیایی را بر سر مردم بی‌دفاع ایران ریخت و هنوز که هنوز است تعدادی از جانبازان ما در وضعیت بد جسمانی قرار دارند، شما برای رژیم صدام سنگ تمام گذاشتید.

 عضو مجمع نمایندگان استان خراسان‌رضوی متذکر شد: اقدامات مداخله‌گرایانه‌ی آلمان در امور کشورمان نهایت بی‌شرمی و بی‌حیایی دولت‌مردان آلمانی است که ادعای آزادی‌خواهی می‌کنند. درحالی‌که خودشان عامل بیشترین قتل و جنایت در کشور بودند.

 رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پاسخ به واکنش ایران در قبال حمایت های آلمان از اغتشاشگران و مداخله در امور ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که زیر بار ظلم و زور برود و این‌ موضوع را در دوران 8 سال دفاع مقدس به جهانیان نشان دادیم. کشور آلمان هم می‌داند که اگر ما بخواهیم اقداماتی داشته‌باشیم، بسیاری از منافع آن‌ها ازجمله اقتصادی و سیاسی‌شان را می‌توانیم به خطر بیندازیم. پس ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، عرض خود می بری و زحمت ما می داری!


* معرفی