تاریخ : 1401,دوشنبه 16 آبان12:15
کد خبر : 94961 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

ثبت ۳ هزار فقره از اموال و املاک بنیاد شهیددر سامانه جامع فدک



معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه 15 آبان ماه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه از ثبت 3 هزار فقره از اموال و املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران در سامانه جامع فدک خبر داد.
 
ثبت 3 هزار فقره از اموال و املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران در سامانه جامع  فدک /مطالعه 26 پروژه و آغاز ساخت 800 واحد مسکونی برای تأمین مسکن ایثارگران

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی درباره سامانه جامع فدک، گفت: سامانه جامع فدک ویژه ثبت املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان‌های وابسته تکمیل و راه‌اندازی شده است. با استفاده از این سامانه امکان مدیریت صحیح دارایی‌های بنیاد و اخذ گزارش‌های مدیریتی فراهم شده و اطلاعات ناقصی که از گذشته به صورت پراکنده و جزیره‌ای ثبت شده بود در این سامانه متمرکز و اطلاعات ناقص پالایش، تکمیل و رفع نقص شد.
معاون رئیس جمهور گفت: حدود 3 هزار فقره از اموال و املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران در سامانه جامع فدک ثبت شده است و طرح ساماندهی املاک بنیاد در استان‌ها با سفرهای استانی پیگیری می‌شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه مصالحه با متصرفین املاک بنیاد نیز تدوین و تصویب شده است. 6 هزار مورد مصالحه باید انجام شود که تا سال گذشته 530 مورد مصالحه انجام شده است. در مورد پرونده و اختلافات حقوقی 315 فقره رأی برای املاک مرتبط بنیاد صادر شده است.
معاون رئیس جمهور گفت: در مورد پروژه ساخت خانه ایثار و مرکز نگهداری سالمندان ایثارگر 10 خانه ایثار برای نگهداری سالمندان ایثارگر احداث شد و تا پایان سال در 6 استان خانه ایثار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در شریف‌آباد قزوین 13 هزار هکتار تغییر کاربری و مجوز مسکونی دریافت کردند که ظرفیت خوبی برای حل مشکل مسکن ایثارگران آن منطقه است.
محسن فرج‌اللهی، مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر در این نشست گفت: یکی از دستورالعمل‌هایی که سازمان بنا بر تأکید دکتر قاضی‌زاده داشتند ایجاد شفافیت در اطلاعات و موجودی‌ها و دارایی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و ایجاد یک ساختار مناسب جهت تصمیم‌گیری صحیح نسبت به دارایی‌هاست.
وی افزود: لازم بود یک سامانه دقیق و هوشمند در بخش خدمات ماشینی این سازمان طراحی شود که این اتفاق افتاد و توانستیم اطلاعات کامل املاک و دارایی‌های بنیاد را در مدت کمتر از یک سال ثبت و ضبط کنیم و املاک تفکیک و دسته‌بندی شوند تا مدیریت صحیح بر آنها اعمال شود.
مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر افزود: اتفاق خوبی در این حوزه افتاد و نتیجه این ثبت اطلاعات این بود که طرح‌های متعددی در حوزه املاک ارائه کردیم از جمله طرح تمرکز اسناد و ایجاد ارزش افزوده که توانستیم سرمایه غیر مولد را به سرمایه مولد تبدیل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن دارایی‌ها طرح جهش تولید مسکن مورد توجه قرار گرفت و پروژه‌های متعددی در راستای تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت و تولید مسکن و همچنین برنامه‌های دولت در دستور کار قرار گرفت که ۲۶ پروژه مورد مطالعه قرار گرفت و ۸۰۰ واحد در حال آغاز عملیات است.

 


منبع : ایثار