تاریخ : 1401,دوشنبه 16 آبان17:44
کد خبر : 95018 - سرویس خبری : معرفی کتاب

دو کتاب درباره شهدای کشتی کشور رونمایی شد


دو کتاب درباره شهدای کشتی کشور رونمایی شد

 

دو کتاب «نخسایی‌ها» و «دو بنده خاکی» از مجموعه آثار نشر شهید کاظمی در خانه کشتی شهید صدر زاده رونمایی شد.

دو کتاب درباره شهدای کشتی کشور رونمایی شد

مراسم رونمایی از دو کتاب «نخسایی‌ها»، زندگی‌نامه شهید سجاد عفتی و «دو بنده خاکی»، زندگی‌نامه شهید اصغر منافی‌زاده با حضور مسئولان کشوری و لشکری و برخی اعضای هیات اجرایی کمیته المپیک و قهرمانان پیشکسوت کشتی در محل خانه کشتی شهید مصطفی صدر زاده در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد.
 
در این مراسم علیرضا دبیر ریاست فدارسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران و علیرضا پاکدل، مهرداد علی قارداشی و مهدی گودرزی از اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک حضور داشتند.
 
در بخشی از این جلسه علیرضا دبیر گفت: هیچ‌موقع حال کشتی این‌قدر خوب نبوده؛ نه در مدال‌آوری، نه در امکانات و نه از لحاظ احترام بین مردم. حداقل تاریخ ۳۵ ساله‌اش را من یادم هست؛ دوره آقا تختی، دوره ما و حیدری‌ها و این دوره. از هر نظری چه امکانات، چه مدال و چه جایگاه هیچ‌وقت مثل این دوره نیست.
 
رئیس فدراسیون کشتی که بر این باور است وضعیت کشتی کشور مطلوب است، قسم یاد کرد این وضعیت مرهون شهداست و ادامه داد: اگر من بگویم کار من است که خاک بر سرم!
 
دبیر با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از دو کتاب شهدای کشتی کشور گفت: این مراسم‌ها کُد به ما می‌دهد، نه که سالی یک بار بزرگداشت بگیریم. الگوی واقعی باید معرفی شود و به نام شهدا باشد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که فدراسیون کشتی به ترویج فرهنگ شهدا بپردازد و ادامه داد: یک نقدی اگر بخواهم بکنم این است که فرهنگ جهاد و جبهه در دهه ۷۰ کف جامعه نیامده که اگر می‌آمد، خیلی مشکلات را نداشتیم.
 
 دبیر تصریح کرد: ۱۵۰۰ شهید کشتی‌گیر در کشور داریم و تا روزی که طاقت داشته باشم، باید کتاب‌شان در بیاید. ماهی ۲ کتاب باید با ادبیات کشتی‌گیری بیرون بیاید چون هر جامعه‌ای ادبیات خودش را دارد.
 
لازم به یادآوری است علاقه‌مندان برای مشاهده و تهیه کتاب‌های «نخسایی‌ها» و «دو بنده کشتی» می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

 

 

 


منبع : ایبنا