تاریخ : 1401,شنبه 21 آبان14:23
کد خبر : 95233 - سرویس خبری : اخبار

سوال شهید مدافع حرم که پدرش را قانع کرد


سوال شهید مدافع حرم که پدرش را قانع کرد

 

از گردان با من تماس گرفتند و گفتند جنگ است و شما همین یک پسر را دارید. من هم اصلا با رفتنش مخالف نبودم. فقط گفتم مصطفی چند سال درس را ادامه بده ان‌شاءالله سال بعد که سن و سالت بیشتر شد خواهی رفت.

سوال شهید مدافع حرم که پدرش را قانع کرد

آبان‌ماه هفتمین سالگرد ولادت و شهادت شهید مدافع حرم سیدمصطفی موسوی است. شهید مصطفی موسوی 18 آبان سال 1374 در تهران متولد شد و 21 آبان سال 1394 در العیس حلب سوریه به شهادت رسید. پدر شهید، که از بدو تولد مصطفی، آرزوی شهادت او را داشت، در مورد فرزند شهیدش می‌گوید:‌ «وقتی مصطفی به دنیا آمد، از خدا برای او شهادت خواستم. می‌خواستم خودم را جبران کنم، خودم از قافله عشق جا مانده‌ام، در دوران دفاع مقدس به جبهه رفتم و شهید نشدم و لیاقت شهادت نداشتم، اما پسرم این لیاقت را داشت. من خودم چون در جبهه بودم و همیشه برای مصطفی از جنگ صحبت می‌کردم، از زمانی که خودش را شناخت با این روحیات آشنا بود. او یک سال و نیم آموزش می‌دید اما به خاطر سن و سالش او را اعزام نمی‌کردند.

مصطفی یک هفته و 10 روز خانه نمی‌آمد، می‌گفت: «نمی‌خواهند من را به سوریه ببرند. من آن‌قدر در گردان می‌مانم که جا نمانم.» پدر ادامه می‌دهد: «از گردان با من تماس گرفتند و گفتند جنگ است و شما همین یک پسر را دارید. من هم اصلا با رفتنش مخالف نبودم. فقط گفتم مصطفی چند سال درس را ادامه بده ان‌شاءالله سال بعد که سن و سالت بیشتر شد خواهی رفت.گفت: «بابا، اطمینان داری یک سال دیگه من همین آدم باشم که بخواهم سوریه بروم؟» با این حرفش قانع شدم. مصطفی نهایت تلاش خود را کرد و رفت.»شهید سید مصطفی موسوی، جوان‌ترین شهید ایرانی مدافع حرم است که در سن 20 سالگی، به عنوان بسیجی تکاور به سوریه اعزام شد.

 


منبع : جهان نیوز