تاریخ : 1401,یکشنبه 22 آبان13:00
کد خبر : 95254 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

چرا پیشرفت دولت‌ها کند است؟!



محسن - معمولا اساتید و نخبگان در تحلیل مشکلات کشور بسیار توانا بودند اما در اجرا و عمل ناتوانی مسئولان کاملا مشهود است.
 همیشه سوال مردم از کندی پیشرفت دولت ها در طول انقلاب اسلامی و پیشرفت سریع و مقتدرانه در نهادهای زیر مجموعه نظارت رهبر معظم انقلاب بوده است.

 چرا در نهادهای زیر مجموعه نظارت رهبر معظم انقلاب آنقدر پیشرفت ها چشمگیر بودند که در مواردی پیشرفت های کشورهای جهان اول را جا گذاشتند و از آنها سبقت گرفتند؛ طوری که این سرعت حرکت همیشه مردم ایران و حتی دشمنان را حیرت زده و دشمنان را وادار به اعتراف کرده است.

 در مقابل نهادهای دولتی بسیار کند و منفعل اقدام کردند به طوری که مشکلات طی سال ها روی هم تلنبار شده؛ تا جایی که رفع مشکلات توسط دولت بعید به نظر می رسد و گاهی غیر ممکن هستند.
حضور برخی عوامل نفوذی در پست های حساس کشور نیز مزید علت بوده تا کندی پیشرفت دولت برای حل مشکلات کشور را به طور کامل متوقف کنند و در برخی موارد مشکلاتی دست‌ساز را بر مشکلات بیفزایند.

 مردم از دولت و مجلس انقلابی انتظار دارند تا عوامل نفوذی در پست های حساس را اخراج و مجازات کنند تا زمینه حل مشکلات را تا حدودی ایجاد نمایند. گرچه هرگز نمی توان در مدت کوتاهی این حجم از مشکلات تلنبار شده را حل کرد؛ لیکن با در نظر گرفتن اولویت ها مثال تامین معیشت جوانان تا حدودی که آنها را به آینده امیدوار کند دور از دسترس نیست. به نظر می رسد دستان ناپاکی وجود دارد که طبق معمول در امور مردم کارشکنی کنند تا زمینه بدبینی نسبت به نظام اسلامی ایجاد شود.

  سال هاست مردم از نظام اسلامی انتظار دارند تا با مفسدان نفوذی برخورد لازم را به عمل آورد اما مفاسد اعلام شده بیشتر از موارد برخورد شده با عوامل فساد بوده است؛ لذا این ناطرازی باعث بدبینی مردم نسبت به عملکرد مسئولان نظارتی گردیده است. در مواردی که برخورد انجام شده به هیچ وجه متناسب با حجم فساد نبوده است. لذا مماشات مسئولین مربوط با عوامل فساد نیز همچنان موجب تردید ملت نسبت به عملکرد نظام اسلامی گردیده است. اینگونه موارد باعث شده تا مردم حرف مسئولان را باور نکنند. لذا هر دروغی که از آن سوی آبها منتشر شود باور می کنند.

 طی روزهای گذشته برخی از مردم به حضور فرزندان مسئولان نظام در کشورهای غربی اعتراض داشتند؛ در حالی که جوانان خودمان بدون آینده روشن و ایجاد زمینه اشتغال و مسکن و ازدواج هستند.
 طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین باید در تمام امور حکومت اجرا شود اما طبق سنوات گذشته اقدام لازم توسط مسئولان مربوط به عمل نیامده و همچنان فرامین رهبر معظم انقلاب بر زمین مانده است. از آن سوی دیگر دشمنان نظام اسلامی حداکثر استفاده از فرامین رهبر معظم انقلاب را به عمل آوردند و توانستند از موج های خیزش مردمی آن کشورهاشان عبور کنند.

 سوال اصلی و اساسی در اذهان مردم این ست که چرا فرامین رهبر معظم انقلاب معمولا بر زمین مانده و یا آنطور که باید عملی نشده است. از مجلس و دولت انقلابی انتظار داریم کلیه فرامین رهبر معظم انقلاب را در قالب سازمان یا نهادی مشترک در سه قوه پیگیری و اقدام نمایند. بدیهی است فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در صورت اجرایی شدن موجب رفع کلیه مشکلات نظام اسلامی و حتی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی راهگشا و راه حل رفع مشکلات باشند.