تاریخ : 1401,پنجشنبه 26 آبان14:55
کد خبر : 95387 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

مهمترین هدف قوانین و انقلاب اسلامی و بزرگترین وظیفه مسئولان



حمید مومنی -  مهمترین هدف قوانین اسلامی و انقلاب اسلامی ۵۷ و بزرگترین وظیفه مسئولان و مدیران و نمایندگان مجلس و قوه قضائیه، از بالاترین مقام کشور(رهبری معظم انقلاب) گرفته تا دولت و شورای امنیت ملی ایجاد فضای امنیت و رفاه و آرامش برای ملت و همه شهروندان است. چنانکه مهمترین هدف قوانین بشری ایجاد فضای امنیت و آرامش برای شهروندانش در سراسر جهان است. انسان امروزی به خوبی می داند مهمترین موهبتی که در پرتو رعایت قانون صحیح نصیب انسان می شود امنیت، رفاه و آسایش، احقاق حقوق و عدالت و جلوگیری از ظلم است.

امروزه در جوامع موضوع امنیت را نوعی نعمت بزرگ اجتماعی می پندارند؛ به گونه ای که امنیت نعمتی است که تمام حکومت ها برای تحقق آن تلاش می کنند. مهمترین هدف قوانین بشری ایجاد فضای امنیت و آرامش برای شهروندان است. انسان امروزی به خوبی می داند مهمترین موهبتی که در پرتو رعایت قانون نصیب انسان می شود امنیت، رفاه و آسایش، احقاق حقوق و عدالت و جلوگیری از ظلم است. جوامعی پیشرفته محسوب می شوند که بتوانند فضای امن‌تری را برای شهروندان خود فراهم کنند.

یک شهروند حتی اگر بخواهد مؤمن و مسلمان خوبی باشد، باید در زندگی اجتماعی خود احساس امنیت کند؛ در اقتصاد و معیشت ایمن باشد؛ نگران و مضطرب نباشند؛ و ظلم و اجحاف از جامعه دور و عدل و احسان و آزادی واقعی و انسانی در آن جامعه جایگزین شود.

امام خمینی در پیام هشت ماده‏ ای چه زیبا می فرماید: «باید ملت از این پس که حال استقرار و سازندگی است احساس آرامش و امنیت نمایند و آسوده خاطر و مطمئن از همه جهات به کارهای خویش ادامه دهند، و اسلام بزرگ و دولت اسلامی را پشتیبان خود بدانند، و قوه قضاییه را در دادخواهی ها و اجرای عدل و حدود اسلامی در خدمت خود ببینند، و قوای نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران و کمیته‏ ها را موجب آسایش و امنیت خود و کشور خود بدانند. و این امور بر عهده همگان(بخصوص مسئولان)‏ است‏.» (صحیفه امام؛ ج 17، ص 141 و جلد 10، ص 274)