تاریخ : 1401,شنبه 28 آبان15:12
کد خبر : 95505 - سرویس خبری : اخبار

سازمان برنامه یک‌سوم بودجه خدمات درمانی ایثارگران را پرداخت کرد



سازمان برنامه و بودجه حدود یک‌سوم بودجه تخصیص یافته به بنیاد شهید را در خصوص بیمه و خدمات درمانی که از ابتدای امسال معوق شده بود، پرداخت کرد.

سازمان برنامه یک‌سوم بودجه خدمات درمانی ایثارگران را پرداخت کرد

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگویی گفت: سازمان برنامه و بودجه حدود یک سوم از بودجه تخصیص یافته به بنیاد شهید را در خصوص بیمه و خدمات درمانی، که از ابتدای امسال معوق شده بود، پرداخت کرد. 

وی گفت: از زمان واریز این مبلغ به حساب بنیاد شهید، بخشی از بدهی‌هایمان به شرکت بیمه دی پرداخت شد و آنها نیز این پول را به حساب مراکز درمانی که پیش از این به علت مسائل مالی از دادن خدمات به ایثارگران سرباز زده بودند، منتقل کرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید با اشاره به پرداخت ما بقی بدهی‌ها بیان داشت: با این بودجه بنیاد شهید بدهی خود را به مراکز درمانی، پاراکلینیک‌ها و بیمارستان‌ها تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ پرداخت خواهد کرد.  

وی افزود: همچنین بدهی معوق داروخانه نیز تا تاریخ ۳۱ خرداد تسویه خواهد شد و ایثارگرانی که بخشی از هزینه درمان را از حساب شخصی خود پرداخت کرده‌اند، تا تاریخ ۳۱ تیر بدهی آنها نیز واریز می‌شود. 

عباسپور بیان داشت: مانده بدهی‌ها هم بنا بر قول سازمان برنامه و بودجه قرار است به زودی پرداخت شود و با عملیاتی شدن این موضوع وضعیت خدمات درمانی جامعه هدف رو به بهبودی خواهد رفت.

حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه دی قرار دارند و اغلب آنها جانبازان شیمیایی اعصاب و روان و قطع نخاعی هستند که به علت بالا رفتن سن‌، مشکلات دیگری نیز به بیماری‌های قبلی آنها افزوده شده که موجب نگرانی‌شان شده است.


منبع : خبرگزاری فارس