تاریخ : 1401,یکشنبه 06 آذر16:21
کد خبر : 95739 - سرویس خبری : اخبار

برگزاری کنگره ملی آیت‌الله مدرس (ره) در کاشمر



کنگره ملی شهید مدرس (ره) در هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت این عالم مجاهد در کاشمر برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره ملی آیت‌الله مدرس (ره) در کاشمر

 مدیرعامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی، گفت برنامه‌هایی برای هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس (ره) پیش‌بینی شده است که تلاش می‌شود در معرفی بهتر شخصیت این شهید و عالم مجاهد اثر گذار باشد.
علی محمد سرابی در نشستی خبری افزود: آنچه در برنامه‌های بزرگداشت شهید مدرس به‌عنوان محور قرار می‌گیرد، تبیین و معرفی بیشتر ارزش‌هایی است که شهید مدرس به دنبال آن بود، زیرا این مجاهد نستوه به‌حق سهم بزرگی در شکل‌گیری نظام اسلامی داشت و برماست که افکار و اندیشه‌های متعالی این شهید را به نحو احسن در جامعه معرفی و نشر دهیم.

وی تأکید بر اینکه افکار و اندیشه‌های شهید مدرس برای امروز جامعه اسلامی، جهان اسلام و محور مقاومت می‌تواند اثرگذار و راهگشا باشد، گفت: امیدواریم در این مقطع حساس تاریخ در تحقق تمدن نوین اسلامی که از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی بوده، قدمی برداریم که در این زمینه اندیشه‌های بزرگانی همچون شهید مدرس اگر به درستی تبیین شود می‌تواند در این مسیر درس‌آموز باشد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی، گفت: آیین بزرگداشت شهید آیت‌الله سید حسن مدرس همچون سال‌های گذشته در روز ۱۰ آذر با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان کشوری و استانی و اقشار مردم در زیارتگاه این مجاهد شهید برگزار می‌شود.


سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس (ره) به نام روز مجلس

علی محمد سرابی با اشاره به این که سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس (ره) به نام روز مجلس نام‌گذاری شده است افزود: امسال مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله سید حسن مدرس (ره) نیز با سخنرانی یکی از نواب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

برگزاری اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور شاعران برجسته کشوری، غبارروبی گلزار شهدا، اقامه نماز جمعه این هفته کاشمر در زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس (ره)، گردهمایی بسیجیان، کرسی تلاوت رضوی با حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی، جشن سالروز ولادت حضرت زینب (س)، غبارروبی ضریح شهید مدرس (ره)، مراسم دعای روح‌بخش کمیل، دعای ندبه به همراه پخش مستقیم از شبکه یک و کارگاه مدرس شناسی با حضور طلاب بین‌المللی جامعةالمصطفی و روحانیان و استادان دانشگاه و تبیین شخصیت شهید مدرس از مهم‌ترین برنامه‌های امسال سالگرد این عالم مجاهد اعلام شده است.


منبع : خبرگزاری صدا و سیما