تاریخ : 1401,یکشنبه 06 آذر18:11
کد خبر : 95743 - سرویس خبری : اخبار

روابط عمومی مترو تهران پاسخ دهد:

انقلاب با اغتشاگران برنگشت، در مترو تهران چه خبر است؟!


انقلاب با اغتشاگران برنگشت، در مترو تهران چه خبر است؟!

مردان بیشتری به خود اجازه می دهند با لاابالی گری وارد واگن شده و به بهانه های مختلف دستفروشی و شوخی با خانم ها و گدایی و هر چیزی به حریم آنها تجاوز کنند!...

شهید گمنام

شهیدگمنام- از ابتدای کار کردن مترو تهران، مترو همانند هر کلانشهری برای تسهیل تردد مسافران در فواصل شهری بود.

 مترو تهران که سال هاست مناطق مختلف این شهر پر ترافیک را از شمال به جنوب و غرب به شرق و در قالب 7 خط مسیر تردد زیرزمینی در جهات مختلف به هم متصل می کند، وسیله نقلیه عمومی ای ست برای فرار از ترافیک های چند ساعته و رسیدن آسان تر به مقصد. از سر کار گرفته تا دانشگاه و مسافرت و راه آهن و مهمانی و قرارهای دوستانه و خرید و ...

 در تمام این سال ها کار خوبی که انجام شد، تعبیه دو واگن انتهایی و ابتدایی قطار برای خانم هاست که باعث آرامش سفر درون شهری آنها می شود که هم به آزادی اجتماعی ایشان کمک می کند و هم حقوق شهروندی خانم ها برای داشتن آرامش در یک جمع بدون نامحرم و مطابق با رعایت آرامش بانوان مسلمان در جمعیتی پرفشار و تردد را فراهم می کند.

 این پیشنهاد که در بسیاری از موارد هم وقت و بی وقت با سوء استفاده برخی مردان به بهانه های مختلف ازجمله دست فروشی، ندانستن، عدم احترام به حق بانوان، خلوتی، آخر هفته و ...مواجه میشد، بسیار سازنده و کارآمد بود.

 هر عقل سلیمی در جامعه مسلمانی چون ایران که خانم ها مانند اروپا و امریکا به خیلی چیزها عادت ندارند و از حجاب و عفاف برخودارند، می فهمد که با آن جمعیت زیاد فشرده به هم در متروها، حضور مردان میان خانم ها غلط اندر غلط است! از هر لحاظی که فکر بکنیم.

 متاسفانه پس از شرارت هایی که یکسری عوامل فریب خورده، دختران بی بند و بار در پی اهداف مادی و جسمانی و در قالب انقلاب زنان به شکل فتنه در ماه های اخیر حادث شد، یکسری ها به خود اجازه دادند و حجاب ها را از سر برداشتند و علنا قانون اساسی کشور را زیر پا گذاشتند.

 در میان این حرکات سراسر غفلت صورت گرفته از برخی زنان بی فکر و اندیشه، که به عوارض اجتماعی و معنوی کار خود فکر نکرده اند یا اصلا برایشان چنین مفاهیمی معنایی ندارد، ناخودآگاه شرایط را برای خوش به حالی گروهی از جامعه ایجاد کرده اند که کاش می فهمیدند چقدر دارند خودشان را ارزان عرضه می کنند و هر چقدر هم بدون حجاب عفت داشته باشند، با این حرکات دارند به برخی پیام دیگری صادر می کنند.

به زبان ساده برداشتن حجاب و انواع آرایش و آراستن یعنی به من نگاه کنید. من در دسترسم. رایگان و بدون هیچ هزینه ای!... حال چه کسانی در این میان از این حرکات بی فکرانه بهره می برند؟... ولگردهای خیابانی که خواب دیدن اینهمه زیبایی مفت و رایگان را هم نمی دیدند... مریض های روانی و جنسی که حسابی خوش به حالشان شده است... و آنهایی که ازدواج گیرشان نمی آید و حسابی در یک نیمه کارناوال زیبایی غرق شده اند!... شاید حتی خیلی از این کارگرهای خیابانی و آدم هایی که ارزش نگاه کردن به صورت زیبای یک دختر زیبای جوان با آنهمه ارزش را ندارند، اینهمه خوشبختی را باورشان نمیشد!

در میان این آشفتگی های پیش آمده در میان جمعیت بانوان که در این فتنه با هدایت از خارج پیش می رفت و می رود، و برخی که سودای برانداختن نظام و انقلاب را در سر داشتند، سهل انگاری های ماموران انتظامی مترو هم مزید بر علت شده است!

 پیش تر که آقایان بعضا به بهانه های مختلف وارد واگن های ویژه بانوان می شدند، اما این روزها غیر از روسری برداشتن ها که باعث جذب بیشتر آقایان به سمت زیبایی های رهاشده در واگن بانوان شده، صحنه های دیکری نیز در حال رقم خوردن است که ناشی از سهل انگاری و عدم نظارت در مترو تهران است.

 گویی اغتشاشگران فهمیدند که نمی توانند با این حرکات سخیف صورت گرفته انقلاب را برگردانند و نظام را براندازند اما در مترو تهران چه خبر است که هر خبری در واگن ویژه بانوان می شود، هیچ کس جلودار نیست؟!

ماموران انتظامی مترو تهران در ایستگاه ها کجا هستند؟ اگر قرار به مماشات با بی حجاب ها هم باشد، دیگر قرار به ولنگاری که نیست!!!!

آیا مترو تهران ناظر و نیروی انتظامی ندارد؟!

 چندین بار مشاهده شده که برخی آهنگ های مستحجن گذاشته و برخی خانم های لاقید به همراهشان دسته جمعی می رقصند!... یا مردان بیشتری به خود اجازه می دهند با لاابالی گری وارد واگن شده و به بهانه های مختلف دستفروشی و شوخی با خانم ها و گدایی و هر چیزی به حریم آنها تجاوز کنند!

 آیا اغتشاگران فهمیدند که درخت انقلاب سر جای خود محکم ایستاده است اما ماموران مترو آزادی اعلام کرده اند که چیزی نمی گویند و جلوی این حرکت ها گرفته نمی شود؟!....

 با توجه به اینکه بسیاری از بانوان عفیف به دعواهای خیابانی عادت ندارند، ممکن است به خاطر جو و اوضاع این روزها دندان بر جگر بگذارند و یا از ترس توهین ها یا حملات برخی افراد بی فرهنگ و ادب، چیزی نگویند؛ اما این وظیفه نیروی انتظامی و ماموران ایستگاه های متروهاست که جلوی ورود مردان را گرفته یا در صورت دیدن مزاجمت ایشان، آنها را از واگن بیرون کنند.

و اینکه این کار را نمی کنند، جای سوال و بحث دارد!... اگر قرار نیست که به وظیفه شان عمل کنند که باید به گونه ای دیگر با آنها برخورد شود... بسیاری از همسران شهدا و جانبازان و ایثارگران به این وضعیت مترو اعتراض دارند و از دیدن این صحنه ها رنج می برند.

قرار نبود که چند رزمنده و جوان برای حفظ ناموس این مملکت جان بدهند... آنهمه شهید برای عدم تجاوز به ناموس این خاک پرپر شوند؛ آن وقت در مترو هم ناموس این مملکت امنیت نداشته باشد.

وقتی پسران جوان با لاابالی گری و شوخی و بعضا هرزگی در میان جمعیت خانم ها که اکثرا اعتراضی نمی کنند می خزند، آیا این معنی واگن ویژه بانوان است؟!... آیا یک خانم باید با آقایان دست به یقه شود؟! ماموران مترو برای چه حقوق می گیرند؟ که برخی در واگن و حریم خودشان مزاحمشان شوند؟

جالب است که برای اعتراض به واحد نیروی انتظامی ایستگاه ها هم مراجعه می کنیم، یکی در میان بر سر پست های خود هستند.

واقعا اگر افراد ارزشی و خودی در حفظ ارزش های اجتماعی سهل انگاری کنند، وای به دیگران و مخالفان و نخودی ها و بیخودی ها!!!!