تاریخ : 1401,یکشنبه 06 آذر19:12
کد خبر : 95744 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس خبر داد

حمایت از ایثارگران در برنامه هفتم توسعه


حمایت از ایثارگران در برنامه هفتم توسعه

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس یازدهم در ادامه یکی از ویژگی‌های مهم برنامه ششم توسعه را اختصاص پنج درصد جانبازی به‌عنوان حداقل درصد برای کسانی که در جبهه حضور داشته اما فاقد صورت سانحه هستند عنوان کرد و افزود...

فاش نیوز - رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس از اختصاص مواد 86 تا ماده 90 برنامه هفتم توسعه کشور به مسائل و موضوعات ایثارگران خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس با اشاره به جایگاه و اهمیت ایثارگری در کشور در مقابله با مسائل و بحران‌های داخلی و خارجی یادآور شد: در نشست‌هایی که معاونان و مدیران کل ایثارگران در وزارت‌خانه‌ها، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی داشتیم از آن‌ها خواسته شد در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمات هر چه بهتر به جامعه ایثارگریری، طرح‌ها و پیشنهادات خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند تا ان‌شاءالله بر مبنای آن قوانین مستحکم‌تری برای ایثارگران در برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی شود.
 
نماینده ایثارگر استان تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه از ماده 86 تا ماده‌ی 90 به موضوع و مسائل ایثارگران اختصاص دارد، اما این‌ که کدام یک از این مواد به‌عنوان مواد دائمی باید تلقی شود هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. همچنین باید اصلاحات و موارد جدیدی در خصوص مسائل ایثارگری به لایحه برنامه هفتم توسعه کشور اضافه شود.
 
نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این مسائل را به همه معاونان و مدیران کل سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌های دولتی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران متذکر شده‌ایم تا طرح‌ها و مطالب را در اسرع وقت تهیه کنند. بر این اساس احتمال دارد که در هفته آینده در این خصوص نشستی با آنها برگزار کنیم تا به یک جمع‌بندی کلی برسیم.
 
رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت موضوع تعمیر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری برای نسل‌های آینده ایران اسلامی متذکر شد: در این چارچوب، برای اثربخشی معقول ایثار و شهادت باید بیش‌ از گذشته تلاش کرد؛ چرا که این فرهنگ تاکنون باعث به حرکت درآمدن نیروی جوان کشور و مقابله با دشمنان شده‌ است.
 
 نماینده دوره نهم، دهم و یا دهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد در این‌ راستا همانند برنامه ششم توسعه، مقوله ایثار و شهادت در برنامه هفتم توسعه لحاظ و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله بنیاد شهید، وزارت فرهنگ و رسانه ملی در پیاده کردن آن نقش بسیار مؤثری دارند.
 
رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس یازدهم در ادامه یکی از ویژگی‌های مهم برنامه ششم توسعه را اختصاص پنج درصد جانبازی به‌عنوان حداقل درصد برای کسانی که در جبهه حضور داشته اما فاقد صورت سانحه هستند عنوان کرد و افزود: این موضوع ناشی از اقدامات بسیار خوب مجلس با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح بود. همچنین موضوع افراد غیرایرانی که در راه اعتلای آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و دفاع از اسلام به شهادت رسیده و می‌رسند همان‌طور که در قانون پیش‌بینی‌شده، در صورت تمایل ایرانی تلقی شده و به خانواده‌های آنها تابعیت ایرانی اعطا خواهد شد.
 
نایب‌ رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص موضوع تسری امتیازات جانبازان درصد بالا، به پایین به‌عنوان یکی از محوری‌ترین بحث‌های مجلس و دولت در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع احتیاج به رایزنی‌های زیادی بین دولت و مجلس دارد و در این چارچوب تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهیم بست تا به ایثارگران با درصدهای پایین، خدمات مورد نیاز و ضروری ارائه شود.
 
معرفی