تاریخ : 1401,شنبه 12 آذر17:25
کد خبر : 95863 - سرویس خبری : ایثارگران

بازخوانی نامه یک ایثارگر سیستانی خطاب به رئیس بنیاد شهید


بازخوانی نامه یک ایثارگر سیستانی خطاب به رئیس بنیاد شهید

جامعه ایثارگری در این استان همین الان هم در میدان نبرد و در معرکه و در خط مقدم است؛ حتی برای ماندن در استان و صرفا مهاجرت نکردن. ..

فاش نیوز - سلام بر یاران، متن ذیل، ضمن آنکه کتبی و حضوری به آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیم شد، در جلسه ای که با حضور ایشان در استان تشکیل گردیده بود قرائت گردید، در اینجا نیز به سمع و نظر شما عزیزان می رسد.

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض ادب

اجازه می خواهم در آغاز، به احترام خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، سر تعظیم فرود آورم. جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، به پایتخت وحدت میهن اسلامی خوش آمدید، اوج وحدت را ما در دفاع مقدس دیدیم که رزمنده شیعه در آغوش رزمنده سنی شهید می شد و یا بالعکس، رزمنده سنی در آغوش رزمنده شیعه. جناب آقای دکتر، دردهای جسمی، آنجایی که برای رضای الهی متحمل شدیم، جز زیبایی، چیز دیگری نیست، (ما رأیت الا جمیلا) اما دردهای روحی، سخت ما را آزار می دهد. تمام بار زندگی ما به دوش خانواده  بوده؛ همسران فداکار که بعضا دچار دردهای جسمی شده اند، (در اینجا لازم است ضمن تبریک روز پرستار، از زحمات خالصانه بیش از 63 هزار همسر جانباز که خودشان الان جانباز شده اند! بالاخص همسر فداکار خودم تشکر نمایم) فرزندانمان که تا چشم باز کردند، از پدر، فقط درد دیده اند. منتی نداریم؛ چون معامله ما با خدا بوده و بس و البته به تقدیر الهی نیز راضی هستیم. درد ما آنجایی‌ست که جامعه به ما جور دیگری می نگرد؛ «هر چه امکانات هست، متعلق به همین هاست»! نیست. بخدا نیست. فرزندانمان را، با پتک سهمیه می کوبند. اما چه سهمیه ای؟! آیا بیشتر از سهمیه فرزندان عزیزان گزینشی؟!

هر روز، خبری در رسانه ها می بینیم که فلان عاقا‌زاده و خواهرزاده و زاده های دیگر، از رانت استفاده می کنند و به قول امروزی ها زندگی لاکچری دارند، نه دغدغه کار و اشتغال و نه ازدواج و مسکن. بخدا قرارمان این نبود که اینگونه زندگی کنند و مردان و زنان دفاع مقدس، هر روز به فراموشی سپرده شوند. از روایت ما بهترین فیلم ها ساخته شد. دستشان درد نکند؛ اما راوی را فراموش کردند. حال ما یکی از هزاران آزاده و جانباز و فرزند شهید هستیم؛ و الان که پا به سن گذاشته ایم، به توجه دولت، آنهم بر طبق نص صریح قانون، نیاز داریم؛ چیزی که واقعا در دولت های قبل ندیده ایم.

حضرتعالی در رابطه با ویژگی‌ها و توانمندی‌های الگوها جمله با مسمایی دارید: «تمدن‌ها بر اساس این الگوها شکل می‌گیرند و امروز پیشرفت بسیاری از کشورها به دلیل این است که نخبگان را جمع‌آوری می‌کنند و تولید دانش کرده و علم تولید شده را به منبع قدرت تبدیل می‌کنند و اگر ما می‌خواهیم تحت سلطه نباشیم باید با تکیه بر افرادی که در راه و مسیر انقلاب هستند، به تولید علم بپردازیم».

اما ما را از عرصه خدمت به بهانه های واهی از جمله آنکه شما خدمت خود را کرده اید، و اکنون باید در خانه استراحت کنید، دور کردند. یا عده ایمان هنوز شاغل هستیم، اما در حاشیه؛ فرزندان شهدایمان نیز همینطور؛ با آنان بعضا طوری رفتار می کنند که گویی جایشان را تنگ کرده اند. با انواع سخنان رکیک، دل هایشان را می شکستند. چرا؟ چون نمی خواهند کشور بر اساس فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار اداره شود؛ چون فرهنگ ایثار و مدیر آشنا به این فرهنگ، به دنبال «خود» نیست. در اندیشه «ما» چون عاشق خدمت هستیم، چون از کمترین امکانات، بهترین بهره‌وری را تولید می کنیم.. و این تفکر، قابل پسند برخی کسانی که به طور ارثی، ثروت و قدرت را در انحصار خود داشته اند، نیست. آری! پس بیائید این تابوی ویژه سالاری و رانت گزینی را بر چینید و فرهنگ دفاع مقدس را احیاء کنید. بعد از مرگ فایده ندارد؛ که چه بسا خیلی از جانبازان ما پر کشیدند و خانواده هایشان در پیچ و خم زندگی فراموش شده اند.

به یاد داشته باشید که ما بدهکار نظام اسلامی هستیم. ما رفتیم که جان بدهیم، رفقای ما از ما پیشی گرفتند و شهید شدند، ما جاماندیم. معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام ره فرمودند: «بنیاد شهید، افضل نهادهاست». با کمال تأسف در طول سال های اخیر، این بنیاد از این جایگاه افضلی خود تنزل کرده؛ تا جائی که واقعا جامعه‌ی هدف را به جایی رسانده که موجبات نگرانی آنان را فراهم نموده و حتی برای همگان مسجل شده که وجود باند و باند بازی، در نهادی چون بنیاد شهید محرز گردیده که استدعا داریم، ضمن عزل مدیران در همه سطوح، از ظرفیت بازماندگان تفکر دفاع مقدس که هنوز شاغل هستند و مورد بی مهری و بی توجهی و حتی غضب قرار گرفته اند و یا در سازمان های دیگر شاغل هستند و قدرت اجرایی بالایی دارند، و نیز از نیروهای جوان، نخبه و کارآمد، از متن جامعه شاهد و ایثارگر استفاده نمائید. آنگاه خواهید دید که چگونه تحولی در این سازمان ارزشمند بوجود خواهد آمد.

جناب آقای دکتر عزیز، حضرتعالی در هنگام ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، در بخشی از بیانیه‌تان فرمودید:. «...پس با هوشیاری هرچه تمام‌تر نگذاریم اشتباهات گذشته تکرار و مشکلات و مسایل، بیشتر و پیچیده ترشود».

 درک ظرف زمانی و مشاهده تمام ظرفیت ها، تهدیدها و فرصت های ایران عزیز، اهمیت انتخاب درست را به اوج رسانده است. یقین دارم نمی گذارید اشتباهات گذشته که متاسفانه کم هم نیست، تکرار گردد.

امید است حضرتعالی و تیم مخلص و همراه که توفیق خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را پیدا کرده‌اید، بیش از پیش با تلاشی خستگی ناپذیر و جهادی، موجبات رضایت‌مندی این جامعه هدف نجیب را کسب نمائید.

از طرف جمع کثیری از جامعه شاهد و ایثارگر استان سیستان و بلوچستان، لازم می‌دانم از تلاش‌ها و توجهات نماینده معزز ولی فقیه که خود جانباز شیمیایی هستند و ائمه جمعه حوزه سیستان، استاندار بسیجی و رزمنده هشت سال دفاع مقدس و معاونین محترمشان و مدیرانی که توجه خاصی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند، از جمله فرمانداران حوزه سیستان و البته مدیرکل محترم سازمان صدا و سیمای استان، همچنین مدیرکل نخبه و محترم سازمان در استان، سردار ناظری عزیز تقدیر و تشکر نموده، ضمن تشکر از انتصاب ایشان، استدعا داریم همچنان از برنامه‌های ایشان در بنیاد استان حمایت نمایید.

و البته انتظارات...

۱. برای معرفی چهره واقعی استان و تبیین وحدت ماندگار در استان با توجه به موضوعیت شهید و شهادت در جامعه و با عنایت به اینکه همواره باب شهادت در این استان باز است (همچنین همین امروز تشیع پیکر پاک شهیدی دیگری را داریم که تسلیت عرض می‌نمایم) بالاخص و شهدای این استان از مصادیق بارز وحدت هستند، هزینه‌ای برای کار فرهنگی و رسانه شایسته، اختصاص داده شود تا مستندهای رادیویی و تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی از شهدای استان و کتاب‌هایی از شهدا و نقش استان در دفاع مقدس، با نقش آفرینی شیعه و سنی و خصوصا شهدایی که در حوادث تروریستی و عملیات‌های مرزی به شهادت رسیده‌اند، مثل شهدای وحدت در پیشین در معیت سردار شوشتری به شهادت رسیده‌اند، تولید و ارائه شود.

۲. با توجه به اینکه استان از مرکز کشور برای مباحث درمانی و تفریحی و... فاصله بسیار دارد و خود استان از نظر امکانات بسیار کم برخوردار است، می طلبد نگاه ویژه‌ای به بحث درمان و تفریح جانبازان و ایثارگران و خانواده های آنها داشته باشید و نیاز است در دستور کار باشد.

۳. جامعه ایثارگری در این استان همین الان هم در میدان نبرد و در معرکه و در خط مقدم است؛ حتی برای ماندن در استان و صرفا مهاجرت نکردن. سازمان چه برنامه حمایتی دارد؟

۴. اگر زمینه دیدار جامعه ایثارگری استان با حضرت آقا فراهم شود، خیلی روحیه بخش خواهد بود و آنهم حضور معنی دار سیستانی و فارس و بلوچ که می تواند پیام داشته باشد.

۵. برگزاری کنگره ویژه شهدای ترور در استان، با توجه به سهم بالای این شهدا در استان.

۶. ساخت اٍلمان برای هر شهید در مدارسی که مزین است به نام شهدا، در اختیار گذاشتن بانک اطلاعاتی موضوعی ویژه شهدا، با همکاری وزارت آموزش و پرورش.

۷. تاسیس خانه خلاق در حوزه های قرآنی.

۸. پیگیری ثبت و احراز شهادت آزادگان متوفی.