تاریخ : 1401,یکشنبه 13 آذر13:32
کد خبر : 95891 - سرویس خبری : سیاسی

مأموریت سایت اجاره‌ای برای تاریخ‌نگاری تحریفی



سایت اجاره‌ای حامی مدیریت اشرافی غربگرا با انتقاد از وضعیت اقتصادی، سهم بزرگ و بی‌بدیل دولت روحانی در این باره را کتمان کرد.
عصر ایران با درهم آمیختن تحلیل فوتبالی، اقتصادی و سیاسی نوشته است: «24 سال بعد از دیدار تاریخی ایران و آمریکا در جام جهانی فرانسه سال 98 میلادی (77 خورشیدی)، این دو تیم این بار در خاورمیانه به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه متفاوت از آن دیدار رقم خورد.  نکته جالب در مورد این دیدار این است که در سال 77، یک سال از روی کارآمدن سیدمحمد خاتمی می‌گذشت. خاتمی در انتخاباتی پیروز شده بود که حدود 80 درصد واجدین شرایط در آن شرکت کرده بودند.  مردم با امید به آینده ایران نگاه می‌کردند و آرزوهای خود را دم دست‌تر از همیشه می‌دیدند. فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به اوج خود رسیده بود و به معنای واقعی کلمه نشاط در جامعه جریان داشت. اقتصاد مردم هم وضع چشمگیری نداشت اما تا حدودی به ثبات رسیده بود و دلار زیر هزار تومان قیمت داشت. 
جامعه‌ای که خاتمی را انتخاب کرده بود، هر روز منتظر تغییرات بزرگ و بزرگ‌تر بود. جامعه آن روز سعی می‌کرد نقطه نظرات خود را از تغییر صندوق رای به گوش حاکمیت برساند.
همین که بعد از‌هاشمی رفسنجانی، به جای ناطق نوری به خاتمی رای دادند و بعد از مجلس پنجم، اصلاح‌طلبان را راهی مجلس ششم کردند، نشان از هدف آنها بود. تغییر در سبک سیاست‌ورزی در ایران. 
حالا در قرن جدید خورشیدی و در سال 2022 میلادی، یک سال بعد از یک انتخابات حداقلی با مشارکتی زیر 50 درصد، با مردمی ناامید از فردا، ایران و آمریکا یک بار دیگر باهم به رقابت پرداختند. 
جامعه ایران نسبت به 24 سال پیش خود دچار تحول‌های اساسی شده است. اقتصاد کشور به زمین سفت خورده است و مردم هر روز از زیر خط فقر عبور می‌کنند و هر ماه از آن فاصله می‌گیرند و به زیر، زیر خط فقر می‌رسند. در همین 24 سال دلار از نزدیکی‌‌های 800 تومان به حوالی 36 هزار تومان رسیده است. 36 هزار تومانی که در سال 77، پول قابل توجهی بود.  این 24 سال و تفاوت این دوبازی نشان می‌دهد که ما یک پسرفت بزرگ داشته‌ایم. از یک جامعه نزدیک به مطلوب و پویا به جامعه خمیده و خموده و خسته رسیده‌ایم. چه جوان‌هایی که در آن سال‌ها از مهاجرت کردن صرف‌نظر کردند و با خود گفتند کجا بروم بهتر از این‌جا و امروز چه جوان‌هایی که ترک وطن می‌کنند و می‌گویند هرکجا بروم بهتر از اینجاست. 
آن‌قدر در این 24 سال کشور دچار تحولات عجیب و غریب شده است که اگر فردی فردای بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 98 به خواب می‌رفت و امروز که فردای بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 2022 است، بیدار می‌شد، طعنه به اصحاب کهف می‌زد و از این همه تغییر، انگشت به دهان می‌ماند».
نویسنده البته عمدا چند واقعیت مهم را از قلم‌انداخته است. نخست این که همین مردم در سال 1384، خسته از سوء مدیریت کارگزاران و سپس سیاسی‌کاری‌های دولت خاتمی (ائتلاف کارگزاران و حزب مشارکت)، از همه نامزدهای اصلاح‌طلبان شامل معین و کروبی و مهرعلیزاده و ‌هاشمی رفسنجانی، به احمدی‌نژاد رای دادند.
ثانیا همین مردم چهار سال بعد هم از نامزد‌های اصلاح‌طلبان عبور کردند، اما این بار سران جریان غربگرا و از جمله خاتمی، هماهنگ با غرب به ایجاد دو قطبی پرداخته و با طرح ادعای دروغین تقلب -که خاتمی در پستو‌ها منکر وقوع آن بود- حماسه انتخابات را تبدیل به ابزار آشوب و بی‌ثباتی کردند و این در حالی بود که رکورد مشارکت مردم شکسته شده و به 85 درصد رسیده بود. ننگ تبدیل این جشن ملی به ابزار شبیخون دشمن و ریل‌گذاری تحریم‌های گسترده هرگز از ذهن تاریخ نخواهد رفت.
ثالثا نرخ دلار که مستند نویسنده قرار گرفته، در دولت روحانی تا حدود ده برابر (تا 33 هزار تومان) افزایش پیدا کرد و نمونه‌ای از سوء‌مدیریت دولت غربگرایی بود که با برجام، هم پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای را متوقف کرد، هم تعداد تحریم‌ها را به بیش از دو برابر دوران قبل از برجام افزایش داد و هم بالاترین رکورد تورمی را که با 6/49 درصد متعلق به دولت‌هاشمی بود، جا‌به‌جا کرد و به حدود 60 درصد رساند.
با وجود همه این فجایع مدیریتی، اما سایت اجاره‌ای مامور است رطب و یابس و سیاست و اقتصاد را با داده‌های مغلوط و گزینشی به هم ببافد تا رضایت مردم از اشرافیت غربگرا را وانمود کند!!