تاریخ : 1401,یکشنبه 13 آذر17:10
کد خبر : 95899 - سرویس خبری : اخبار

یادداشتی خودرویی از سر درد

از بازی ناامیدکننده تیم ملی تا بازی با روح و روان ارزش‌های ملی!


از بازی ناامیدکننده تیم ملی تا بازی با روح و روان ارزش‌های ملی!

 هر چقدر که فوتبالیست های تیم ملی در پاسکاری و بازی تیمی خوب ناتوان بودند، جانبازان در طی این ایام، تماشاگر پاس کاری های متعدد ازسوی مسئولین بوده اند که برای فرار از مسئولیت ها و تعهدات خود، توپ را به زمین دیگران انداخته...

عکاسی نریمانی

فاش نیوز - حضور کوتاه مدت و ناامید کننده تیم ملی فوتبال ایران در بازی های جام جهانی قطر نه تنها از ارزش های تیم ملی نکاست بلکه گویا بر ارزش های آن هم افزوده است!

 اهدای حواله خودروی خارجی به فوتبالیست های تیم ملی، آن هم در شرایط کنونی جامعه بازتاب های بسیاری داشته است؛ هرچند فی نفسه تشویق در هر امری کاری پسندیده و مورد قبول همگان می باشد اما اهدای چنین پاداش ویژه ای برای عده ای که لااقل تعدای از آنها نه پاسدار ارزش های ملی بودند و نه افتخاری بدست آوردند جای بسی تأمل است!

به‌راستی فوتبالیست ها با قراردادهای میلیاردی و زندگی های لاکچری چه نیازی به این حواله ها دارند. با وجود عدم صعود تیم ملی ایران در جام جهانی و باخت تمام قد مقابل انگلیس و آمریکا چه توجیهی برای این پاداش بزرگ وجود دارد؟ نکند جایزه بی احترامی به سرود و تیم ملی طلبکارند؟! گویی بازنده واقعی ملت است که در آرزوی خرید یک خودروی ملی بایستی سال ها در انتظار قرعه کشی بماند تا شاید بخت با او یار گردد و به یک خودرو ملی دست یابد؛ ولی افرادی به‌سهولت از رانت های چند ده میلیاردی بهره مند گردند. 

حتی ایثارگران هم که با توجه به شرایط جسمی خاص خود نیاز مبرم به یک خودرو مناسب دارند و مدت مدیدی از تصویب قانون واگذاری خودرو به جانبازان سپری می شود، هر روز شاهد مصاحبه ها و سخنرانی ها و جلسات متعدد بی ثمر از آمادگی آیین نامه واگذاری خودرو تا اعلام لیست واجدین شرایط و.... هستند؛ که هیچ کدام نه تنها برای ایثارگران نتیجه‌بخش نبوده بلکه در میان دوستان و آشنایان دردسرساز هم شده است.

 هر چقدر که فوتبالیست های تیم ملی در پاسکاری و بازی تیمی خوب ناتوان بودند، جانبازان در طی این ایام، تماشاگر پاس کاری های متعدد ازسوی  مسئولین بوده اند که برای فرار از مسئولیت ها و تعهدات خود، توپ را به زمین دیگران انداخته و به وزارتخانه ها و یا دو خودرو ساز داخلی پاس می دهند و به بهترین نحو ممکن با روح و روان قهرمانان میهن بازی می کنند. آنان با چنان مهارتی در بی اثر و بی فایده کردن قوانین دولت و مجلس در حمایت از این قشراهتمام می ورزند که کم سابقه می نماید.

| عکاسی نریمانی