تاریخ : 1401,جمعه 25 آذر00:30
کد خبر : 95974 - سرویس خبری : ایثارگران

یک استفساریه درباره

اجرای تبصره(۲) ماده ۵۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران


اجرای تبصره(۲) ماده ۵۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

معاون قوانین مجلس با اشاره به متن قانون، نظر قانونی خود را جهت اطلاع و پیگیری موضوع به شورای مرکزی انجمن های شاهد و ایثارگر اعلام کرده است...

فاش نیوز - به دنبال تفسیر به رای و استنکاف بنیادشهید و امور ایثارگران از اجرای تبصره(2) ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در خصوص الزام به پرداخت معادل 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت به جانبازان شاغل، شورای مرکزی شبکه انجمن های شاهد و ایثارگر کشور با ارسال نامه ای به معاون هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، خواستار اظهارنظر و استفسار از ماده قانونی و تبصره مورد اختلاف در قانون فوق شد.

بنا بر این گزارش، معاون قوانین مجلس نیز با اشاره به متن قانون، نظر قانونی خود را جهت اطلاع و پیگیری موضوع به شورای مرکزی انجمن های شاهد و ایثارگر اعلام کرده است.

بر اساس این استفساریه" پرداخت فوق العاده ایثارگری موضوع ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به جانبازان 25درصد و بالاتر و آزادگان، همسران و فرزندان شهدا، مشروط به شاغل بودن آنان است و ممنوعیت موضوع تبصره (2) این ماده صرفا شامل ایثارگران و آزادگان دریافت کننده حقوق حالت اشتغال بر اساس مواد 38 و 39 این قانون می باشد. بدیهی است شهدا به موجب تصریح ماده 51 مزبور بهره مند از فوق العاده ایثارگری بوده و حقوق حالت اشتغال آنان از ممنوعیت  موضوع تبصرع 2 ماده 51 خارج می باشد".