تاریخ : 1401,چهارشنبه 16 آذر13:05
کد خبر : 95989 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

خدمت‌رسانی باید برحسب شرایط افراد آسیب‌دیده از جنگ باشد



ع قاسمی - باسلام؛ دوستان، اول خودم را معرفی می کنم که دوستان درصدبالا فکر نکنند بنده با درصد کم خواستار این شرایط برای دوستان همسنگر خودم هستم. بله بنده 65درصد جانبازی و بیش از 8 سال اسارت با کلی درد و مشکلات، با این شیوه خدمات دهی به قشر جانبازان و ایثارگران مخالف هستم.

دوستان نباید اینگونه خود ما بجای حمایت از دوستان قدیم، از تقسیم بندی جانبازان حمایت کنیم. به هر حال هر رزمنده ای که حتی تا خط مقدم چند روز بوده باید دولت خدماتی در نظر بگیرد.

یک فوتبالیست عضوء هر تیم ملی حتی بدون چند دقیقه بازی فقط به خاطره همراه تیم بودن، کلی امتیازات برایش مهیا می کنند. ورزشکاری که حتی با ورزشکار اسراییلی مسابقه نمی دهد درکشور کلی ارزش دارد. حال امگر ما از قبل مطلع بودیم که کدام‌یک از ما شهید یا اسیر یا مجروحیت بیشتری شاملمان می شود؟! روزی ما همه در یک سنگر از این مملکت دفاع کردیم. حتی اگر دقت کنید دولت ها برای قشر زندانیان سیاسی زمان شاه اینگونه تقسیم بندی نکردند.

چه اشکالی دارد اگر برای بنده جانباز بالای 50 درصد فلان امتیاز را در نظر می گیرند، برای دیگر درصدها هم در حد کمتر تهیه بکنند؛ از بنزین گرفته تا حق پرستاری و غیره. به هرحال همه آسیب دیده ایم؛ حتی دوستی که بظاهر تیر و ترکش نخورده، به هرحال در آن صحنه های انفجار و کشته و زخمی و اسیر شدن بهترین دوستانشان بوده اند و حتما از نظر روحی آسیب دیده اند.

درتمام کشورها قوانین جهت رفاه قشر مدافع از وطن تصویب کرده اند. در خود قرآن هم آیه هست که برای مجاهدان در راه خدا و وطن و هموطنان خودشان، شرایط استفاده از غنایم جنگ آماده است. ماهم باید بجای اینکه چرا به فلان درصد خدمات می دهند یا برعکس نمی دهند، خواهان نظم و مقررات بهتر باشیم که دولت و مجلس به همه خدمت رسانی کنند. فقط برحسب شرایط افراد آسیب دیده از جنگ باشد.