تاریخ : 1401,چهارشنبه 16 آذر14:35
کد خبر : 96004 - سرویس خبری : استان ها

تبدیل وضعیت ایثارگران تکلیفی قانونی است



تبدیل وضعیت ایثارگران تکلیفی قانونی است

تبدیل وضعیت ایثارگران تکلیفی قانونی است

استاندار هرمزگان تبدیل وضعیت ایثارگران را تکلیفی قانونی دانست و گفت: با مدیرانی که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا نکنند، برخورد خواهد شد.

 
مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست شورای هماهنگی و نظارت بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هرمزگان، اظهار داشت: فرهنگ جزو مسائل اساسی جامعه است اما گاهی شاهد هستیم که در نشست های فرهنگی نیز مسائل عمرانی مطرح شده و به دنبال احداث بنا هستند؛ در حالی که باید به جلوه‌های نرم این حوزه بیشتر توجه کرد.

وی بیان داشت: تمرکز بر فرهنگ امروز جزو ضرورت‌های مهم جامعه است و درک این مساله که باید با برنامه‌ریزی مدون در این حوزه گام برداریم اهمیت بسزایی دارد و دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت باید طرحی جامع برای این بخش آماده کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح‌کرد: برگزاری اردو و یادواره شهدا رویدادهای فرهنگی هستند که تاثیرات خاص خود را بر جامعه هدف می‌گذارند اما با تک‌ رویدادها نمی‌توانیم به اهداف و وظایفی که در قبال فرهنگ ایثار و شهادت داریم عمل کنیم و این برنامه‌ها باید در قالب یک طرح جامع دیده شوند.

دوستی با تاکید بر لزوم برگزاری مستمر نشست های شورای هماهنگی و نظارت بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در رابطه با بحث استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر نمی‌توان با کلی‌گویی، تصمیم دقیقی را اتخاذ کرد بر همین اساس لازم است جدولی قابل رصد از مهم تدوین شود.

وی افزود: بحث تبدیل وضعیت ایثارگران، تکلیفی قانونی است و هر دستگاهی که از اجرای قانون تمکین نکند مستلزم برخورد خواهد بود و در صورت نداشتن التزام مدیران به اجرای این قانون و ترک فعل، برخورد و حتی می‌توان پرونده قضایی نیز تشکیل داد.

استاندار هرمزگان بر لزوم تدوین طرح جامع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: در صورت آماده‌سازی یک طرح جامع در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان نیازها و منابع مورد نیاز را احصا کرده و براساس آن تصمیم‌گیری و نظارت بر پیشرفت کار داشت.


منبع : خبر گزاری موج