تاریخ : 1401,دوشنبه 28 آذر13:37
کد خبر : 96365 - سرویس خبری : اخبار

هزینه تولید فیلم‌های سینمایی ایثار و شهادت تأمین می‌شود



هزینه تولید فیلم‌های سینمایی ایثار و شهادت تأمین می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه تولید فیلم‌های سینمایی در زمینه حماسه رزمندگان در استان‌ها در دستور کار است گفت: ۳۰ درصد هزینه آن از سوی بنیاد شهید و ۷۰ درصد دیگر در استان‌ها تأمین می‌شود.

 امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان بوشهر با اشاره به اینکه مصوبات این شورا برای اجرا بودجه دارد اظهار داشت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل می‌شود و بر اساس قانون بودجه یک درصد هزینه‌های جاری کشور به اجرا مصوبات این شورا اختصاص می‌یابد.

معاون رئیس جمهور هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بسیج امکانات برای اجرا شدن مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: چون مصوبات پشتوانه اعتباری دارد زمینه تسریع در اجرایی شدن آن فراهم است.

وی جایگاه استان بوشهر در عرصه ایثار و شهادت را با قدمت چند قرن دانست و افزود: استان بوشهر در همه عرصه‌های قبل از انقلاب، حین انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، شهدای بین‌المللی دارای انواع شخصیت‌های شهید است که کمتر استانی این ظرفیت دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران باتأکید بر فعال شدن دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان بوشهر خاطر نشان کرد: باید کارگروه تخصصی این شورا در مرکز استان بوشهر تشکیل و در شهرستان‌ها هم این شورا فعال شود.

معاون رئیس جمهور اشتغال اشتغال آفرینی و تهیه مسکن ایثارگران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در راستای اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان ضمن سهمیه استخدامی در ادارات، تسهیلات اعتباری برای کارآفرینی پرداخت می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد را یکی از برنامه‌های مهم در عرصه اشتغال‌زایی دانست و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی اشتغال 27 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد فراهم می‌شود.

وی به تبدیل وضعیت شاغلان ایثارگر در ادارات پرداخت و گفت: حدود 150 هزار نفر در کشور در فرایند تبدیل وضعیت هستند که 30 هزار نفر آنان به‌صورت کامل انجام شده و مابقی هم با دریافت کد لازم تبدیل وضعیت می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص 10 درصد تسهیلات تبصره 16 قانون بودجه برای اشتغال‌زایی ایثارگران اعلام کرد و گفت: اگر پروژه‌های اشتغال‌زایی و تولیدی مربوط به جامعه ایثارگری وجود داشته باشد تسهیلات کم بهره در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور ساخت مرکز جامع سلامت ایثار در همه استان‌ها خبر داد و بیان کرد: مراکز جامع سلامت ایثار شامل عملیات توان‌بخشی، درمانی، ورزشی با بهترین تجهیزات است که در همه استان‌ها توسط دولت ایجاد می‌شود.

قاضی‌زاده راه‌اندازی خانه ایثار را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: کارکرد خانه ایثار در راستای سلامتی روحی و جسمی جامعه هدف است.

وی ادامه داد: ساخت مرکز اعصاب و درمان ویژه ایثارگران با نگاه شهر سلامت مورد توجه ویژه قرار دارد و ارائه خدمات درمانی مطلوب به جامعه هدف در اولویت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدا با ایثار و جانفشانی حماسه ماندگار آفریدند تصریح کرد: تهیه فیلم سینمایی از حماسه رزمندگان، ایثارگران و شهدا مورد توجه قرار دارد و در این راستا 30 درصد هزینه آن از سوی بنیاد شهید و 70 درصد دیگر در استان‌ها تأمین می‌شود.

انتهای پیا


منبع : خبر گزاری تسنیم