تاریخ : 1401,چهارشنبه 30 آذر14:00
کد خبر : 96426 - سرویس خبری : اخبار

نشست قاضی‌زاده هاشمی با اعضای تشکل پیام‌آوران ایثار



معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه در نشست با اعضای تشکل پیام‌آوران ایثار که در سالن جلسات شهید رسول‌زاده برگزار شد، گفت: راویان جوان می‌توانند پیام فرهنگ ایثار و شهادت را منتقل کنند.
 
نشست قاضی‌زاده هاشمی با اعضای تشکل پیام‌آوران ایثار/ راویان جوان می‌توانند پیام فرهنگ ایثار و شهادت را منتقل کنند/ پرچم ایثار و شهادت نجات‌بخش است

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست خطاب به اعضای تشکل پیام‌آوران ایثار گفت: دیدار با پیام‌آوران ایثار موجب خرسندی است. در برخی دیدارها بیشتر در مورد مطالبات صحبت می‌شود که البته به حق است و اینکه گفته شود چه کارهایی برای انقلاب و نظام انجام شده است نیز شایسته تقدیر است.
معاون رئیس جمهور افزود: شما اهل سلیقه و ذوق هستید که دور هم جمع شده‌اید و انگیزه‌های شما واقعی و درونی است که جنبه حرفه‌ای دارد و نگاه مادی در آن وجود ندارد. شما اهل ذوق و کار داوطلبانه و دارای انگیزه خالص برای خدمت هستید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تقدیر از فعالیت‌های مردمی اعضای موسسه پیام‌آوران ایثار، گفت: اگر ما هم بتوانیم اینگونه در بنیاد کار کنیم به یقین موفق خواهیم شد و به هدف می‌رسیم. نحوه فعالیت بنیاد در ارتباط با جامعه ایثار و شهادت باید اصلاح شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با ابراز امیدواری برای اینکه موسسه پیام‌آوران ایثار مردمی باقی بماند، گفت: ما نیاز به راویان جوان داریم هر چند که این راویان سال‌های دفاع مقدس را درک نکرده‌اند اما باید مثل صحابه باشند و پیام فرهنگ ایثار و شهادت را انتقال دهند و امیدوار هستم که این موضوع در برنامه‌های این تشکل باقی بماند و آن را به قوت ادامه دهند.
معاون رئیس جمهور افزود: برنامه‌هایی که در استان‌ها انجام می‌شود قابلیت ملی شدن دارد و این فعالیت‌ها نیاز به حمایت دیگر سازمان‌ها از جمله صدا و سیما، بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر فعالیت‌های موسسه پیام‌آوران ایثار در فضای حقیقی، گفت: فضای مجازی ظرفیت‌های بسیاری دارد اما شما می‌توانید فعالیت‌های خود را در فضای حقیقی ادامه دهید هر چند که ایثارگران در فضای مجازی نیز حضور دارند و پیام خود را عرضه می‌کنند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی گفت: شهید بهترین نجات‌بخش برای جامعه است زیرا تکیه بر شیعه، عاشورا و ولایت دارد. در اغتشاشات اخیر نقطه اختلاف‌ها این است که برخی افراد به دنبال رهایی از خدا هستند در حالی که شهدا و ایثارگران آزادی را در بندگی خدا می‌دانند و این تقابل در نوع هستی‌شناسی و فلسفه زندگی وجود دارد و سایر کارهای آن‌ها بهانه است.
معاون رئیس جمهور افزود: مشکل در باورها و اعتقادات حلال و حرام است. شهید کسی است که جانش را در کف دست می‌گیرد و حاضر است برای رسیدن به خدا از لذت‌های دنیا بگذرد پس پرچم ایثار و شهادت نجات‌بخش است و راویان وقتی می‌توانند تأثیرگذار باشند که به این مفاهیم معتقد بوده و در این راه عمل کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جمعیت زیادی از ایثارگران در قید حیات هستند که می‌توان از آنها در مسیر روایت‌گری استفاده حداکثری کرد. برای بیان خاطره و روایت‌گری نیاز به آموزش هست و موسسه پیام‌آوران ایثار می‌تواند گزارش سالانه از فعالیت‌های خود به بنیاد ارائه دهد.
معاون رئیس جمهور در این نشست خواستار همکاری و حمایت از برنامه‌های موسسه پیام‌آوران ایثار توسط معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.
عادل مهری ورنیاب، مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت‌های موسسه پیام‌آوران ایثار گفت: این موسسه در زمینه شبکه‌سازی و اطلاع‌رسانی در حوزه مردمی‌سازی نقش مؤثری داشته که لازم است مورد حمایت قرار بگیرند.
حمید اعتماد، رئیس اداره پیام‌آوران ایثار و دیگر اعضای این موسسه در این نشست به ارائه گزارش و توضیحاتی در خصوص برنامه‌ها و عملکرد موسسه پیام‌آوران ایثار پرداختند.
در پایان این نشست تندیسی توسط اعضای پیام‌آوران ایثار به معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهدا شد.


منبع : ایثار