تاریخ : 1401,چهارشنبه 30 آذر19:33
کد خبر : 96459 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

مبادی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت



محسن ناطق - سلام؛ صنعت سینما یکی از اجزای تولید اقتصاد در امور فرهنگی است. اما موارد متعددی در اقتصاد فرهنگی وجود دارد که می تواند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از آن مبادی انجام شود.

آنچه در نظر است حفظ ارزش‌های اسلامی می باشد که یکی از روش های حفظ ارزش های دینی و اسلامی تقویت مادی ایثارگران است تا هر یک نفر ایثارگر بویژه جانبازان و رزمندگان مکرم آنقدر توان مادی داشته باشند تا بتواند فرهنگ عاشورایی را ترویج کنند.

لیکن با کمال تاسف بودجه های فرهنگی در مواردی هزینه می شود که بجز تولید برخی هنرمندان ضدانقلاب و غرب‌پرست و گرین‌کارتی دو تابعیتی و فرار نخبگان و دین‌گریزی و موارد متعدد دیگر، بازده نداشته است. لذا با ریل گذاری صحیح به طرف عوامل فرهنگ ساز یا اسطوره ساز و احیای هویت ایرانی براساس جهان‌بینی اسلامی می توانیم فرهنگ اصیل و غنی ایرانی - اسلامی را در تمام جهان در صدر فرهنگ های دنیا قرار دهیم؛ همان طور که قرن ها در صدر بوده است؛ اما از دوران قاجار دچار هجمه های گسترده دشمنان قرار گرفته است.

بنابراین با این که رهبر معظم انقلاب بارها بر تصویب بودجه بانضمام پیوست فرهنگی تاکید نموده اند، متاسفانه همچنان ریل گذاری بودجه به اهداف غلط روانه شده و نتوانسته فرهنگ ایرانی - اسلامی را پس از گذشت بیشتر از یک قرن احیا کند.

بهتر است بگوییم در جنگ با دشمنان در تمام زمینه های نظامی - امنیتی - اجتماعی - سیاسی - اقتصادی بر دشمن غلبه کردیم؛ لیکن در جنگ فرهنگی، علیرغم دارا بودن فرهنگی بسیار قدرتمند و در صدر تمام فرهنگ ها و خرده فرهنگ های جهان، هنوز نتوانستیم موفق باشیم؛ حتی ضربات مهلکی بر هویت ایرانی - اسلامی وارد شده که نیازمند رسیدگی و رفع بحران فرهنگی و هویتی هستیم.