تاریخ : 1401,سه شنبه 13 دي14:55
کد خبر : 96857 - سرویس خبری : اخبار

رونمایی از کتابخانه تخصصی شهید سلیمانی در "ایوان انتظار"



رونمایی از کتابخانه تخصصی شهید سلیمانی در "ایوان انتظار"

آیین رونمایی از کتاب نخستین کتاب‌شناسی سردار شهید قاسم سلیمانی و افتتاحیه نخستین کتابخانه تخصصی سردار شهید سلیمانی برگزار شد.

 آیین رونمایی از کتاب نخستین کتاب‌شناسی سردار شهید قاسم سلیمانی و افتتاحیه نخستین کتابخانه تخصصی سردار شهید سلیمانی با مشارکت ستاد گردشگری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه امروز با حضور معاونین و مدیران ستادی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مدیرعامل و معاون فرهنگی مترو در ایوان انتظار متروی حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه برگزار شد.

سردار سلیمانی ,

توکلی زاده، معاون امور فرهنگی و اجتماعی متروی تهران درباره فرآیند راه‌اندازی این کتابخانه‌ گفت: از سال گذشته فعالیت‌مان در راستای جمع‌آوری کتب مرتبط با شهید سلیمانی را آغاز کردیم. حدود 200 کتاب در حوزه‌های کودک و نوجوان و بزرگسال و با موضوعات متنوع شناسایی شد. این تعداد کتاب با زحمت همکاران ما در دفتر مطالعات اجتماعی و ستاد گردشگری متروی تهران انجام و امسال آماده انتشار شد. بنا بر این گذاشتیم این 200 کتاب را در یک کتابخانه‌ی تخصصی و در مکانی که بیشتر در دسترس مردم قرار دارد، به اشتراک بگذاریم. با توجه به سابقه فعالیت‌های دینی در ایوان انتظار متروی حضرت ولی‌عصر (عج) این مکان انتخاب شد.

سردار سلیمانی ,

وی افزود: به مرور زمان که کتاب‌های دیگری با محوریت شهید سلیمانی چاپ و منتشر می‌شود، به این مجموعه‌ی کتابشناسی اضافه می‌شود و در اختیار سایر کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد. بهترین محمل برای شناسایی، معرفی و عرضه‌ی این کتب کتابخانه‌های عمومی کشور است. نهاد کتابخانه‌های کشور از این موضوع استقبال کرد. 

سردار سلیمانی ,

مریم خلیل‌زاده از مؤلفان کتاب "کتابشناسی شهید حاج قاسم سلیمانی" و مجری این برنامه در گفت‌وگو با تسنیم گفت: پس از شهادت سردار دل‌ها، کتاب‌ها، مقالات و نوشتارهای متعددی درباره ایشان نگاشته شد و هر روز هم بر حجم این آثار افزوده می‌شود. این کتاب‌ها در محتواهای مختلفی تألیف شد که شامل خاطرات و سخنرانی‌های سیاسی فرهنگی اجتماعی، شعر، داستان، روایت تصویر و ... می‌شد؛ بنابراین شناسایی و معرفی این آثار می‌توانست گام موثری برای راهنمایی مخاطبان محسوب شود. برای این منظور معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصمیم گرفت تا در پاسداشت مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی، مبتنی بر داده‌های کتابشناسی ملی بیافزاید و خدمت فرهنگی کوچکی در این عرصه انجام دهد.

سردار سلیمانی ,


منبع : خبر گزاری تسنیم