تاریخ : 1401,یکشنبه 18 دي19:30
کد خبر : 97049 - سرویس خبری : اخبار

عذرخواهی وزیر صمت از نمایندگان تشکل‌های ایثارگری


عذرخواهی وزیر صمت از نمایندگان تشکل‌های ایثارگری

اخیرا بنا به ضرورت، پس از گذشت سال ها این موضوع با مدیران ارشد کشور در میان گذاشته شد و در ملاقات حضوری با معاون اول محترم رئیس جمهور و سپس طی مکاتبه‌ای در تاریخ بیست و نهم آبان ۱۴۰۱طرح پیشنهادی واردات خودرو برای جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر...

فاش نیوز - وزیر صمت ضمن دیدار و گفت و گو با تعدادی از نمایندگان تشکل های ایثارگران، در خصوص برخورد اهانت‌آمیز حراست این وزارتخانه با تعدادی از جانبازان عذرخواهی به عمل آورد و از آنان دلجویی کرد.

بر پایه این گزارش، روز گذشته تعدادی از نمایندگان تشکل های ایثارگران به منظور پیگیری مطالبات قانونی خود از طریق دیدار با فاطمی امین، وزیر صمت در محل ساختمان این وزارتخانه حضور یافتند و درخواست دیدار با وی را داشتند که تعدادی از آنا مورد اهانت مأموران حراست واقع گردیدند.

در همین زمینه، روابط عمومی تشکل های ایثارگران تحت عنوان «شبکه ملی ایثارگران» توضیحاتی به این شرح ارسال کرده است که از نظرتان می گذرد.

مقام معظم رهبری می فرمایند: "پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری را زمین نگذارید."

"شبکه ملی ایثارگران"، متشکل از هشت تشکل بزرگ ایثارگری در سطح ملی، شامل:

۱- انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان

۲- انجمن راست‌قامتان جانباز (جانبازان دو پا قطع)

۳- انجمن جانبازان صبور (یک پا قطع از لگن)

۴- انجمن ریه های خسته ( جانبازان شیمیایی)

۵- جمعیت آزادگان دفاع مقدس

۶- انجمن آیه های ایثار و تلاش(همسران شهداء و جانبازان)

۷- جمعیت فرزندان شاهد و نواندیش خدمتگزار (فرزندان شهداء)

۸- خانه نور ایرانیان بصیر (جانبازان دو چشم نابینا)

که با کسب مجوز های قانونی به دنبال پیگیری و مطالبات جامعه ایثارگری در حوزه های مختلف، اعم از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و امور صنفی آنان، حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری می باشد.

در این راستا اعضای هیئت مدیره و شورای مرکزی شبکه ملی ایثارگران ملاقات های متعدد با مسئولین تراز اول کشور داشته و مطالبات جامعه ایثارگری را با نگاهی کارشناسانه به سمع و نظر آنان می رسانند.

از موارد مهم، به ویژه برای جانبازان ۷۰درصد ویلچری، تجهیزات پزشکی و داشتن خودروی مناسب است که همواره با مشکلات جدی مواجه بوده است.

در دولت نهم و دهم مشکل این عزیزان با واردات خودرو تا حدودی برطرف شد. اخیرا بنا به ضرورت، پس از گذشت سال ها این موضوع با مدیران ارشد کشور در میان گذاشته شد و در ملاقات حضوری با معاون اول محترم رئیس جمهور و سپس طی مکاتبه‌ای در تاریخ بیست و نهم آبان ۱۴۰۱طرح پیشنهادی واردات خودرو برای جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر تقدیم گردید، که با استقبال ایشان مواجه شد و طی نامه شماره ۱۷۰۱۹۴ مورخ ۱۵ / ۹ / ۱۴۰۱ ضمن دستور به جناب آقای دکتر فاطمی امین، وزیر محترم صمت، جهت اقدام لازم ارسال شد؛ لیکن با کمال تاسف پیگیری های شبکه موثر واقع نشد. همچنین طرح پیشنهادی به معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تقدیم گردید که ایشان نیز موافقت خود را طی نامه شماره۵۱۹۲۹۶/ ۰۱/ ۰۰ مورخ ۱۲ / ۱۰ /۱۴۰۱ به وزیر محترم صمت اعلام نمودند.

پس از آن طی نامه رسمی این شبکه با شماره ۶۵۱/ ۱۴۰۱ مورخ ۲۱ /۹ / ۱۴۰۱ از وزیر محترم صمت درخواست وقت ملاقات به عمل آمد که متاسفانه توفیق ملاقات حاصل نشد.

تا این که در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ تعدادی از اعضای شبکه با حضور در وزارتخانه و تقاضای ملاقات با وزیر محترم، پیگیر دستور معاون اول محترم رئیس جمهور شدند، که با برخورد بسیار بد حراست آن وزارتخانه مواجه شده و تعدادی از جانبازان قطع عضو و ویلچری مورد اهانت و ضرب و شتم قرار گرفتند.

حضور 0نمایندگان تشکل های ایثارگران در ساختمان وزارت صمت به این شکل بود که تقریبا از هر کدام از پنج انجمن مشمول طرح واردات خودرو، هفت نفر به نمایندگی در ساعت ۱۰ صبح ۱۷ دی‌ماه در محل حاضر شدند.

در ابتدای ورود، یکی از پرسنل حراست سوالاتی پرسید؛ از جمله این که علت حضور شما چیست؟

به ایشان پاسخ داده شده که به دنبال دستور معاون اول محترم رئیس جمهور به وزیر صمت برای واردات خودرو برای ملاقات وزیر آمده ایم؛ که بارها وعده چند دقیقه بعد را دادند! تا ساعت ۱۱/۳۰ که پس از آن تعدادی از جانبازان به سمت آسانسورها رفته و حدود ۲۵ نفر خود را به طبقه دهم و پشت در دفتر وزیر رساندند.

در ادامه حراست از پیوستن ۳ نفر از دوستان جانباز به سایرین ممانعت به عمل آورد و آنها را از آستانه درب آسانسور با خشونت کنار زدند، و فردی که خود را رئیس حراست می نامید، رسما یکی از جانبازان ۷۰ درصد( حاج اکبر حسین زاده) را نشان قرار داده و به دو نفر از مامورین دستور داد با او برخورد کنند!

وقتی به این جانباز عزیز که جلوی درب آسانسور پشت ویلچر یکی از جانبازان را گرفته بود، حمله ور شدند تا او را از آسانسور بیرون بکشند وی مورد طعن و ضرب قرار گرفت که آثار ضرب و جرح بر بدن وی و فیلم و اسناد حضور و هجمه عوامل حراست به عزیزان جانباز موجود است.

شبکه ملی ایثارگران با تکیه بر فلسفه وجودی خود و ماموریت های تعریف شده در اساسنامه خود، ضمن قانونی دانستن پیگیری مطالبات ایثارگران، رفتار خودسرانه و دور از شأن جامعه ایثارگری را به شدت محکوم می کند.

لذا از مسولین قضایی، انتظامی، فرهنگی، خصوصا مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست می نماییم ضمن رسیدگی به این موضوع به صورت جدی و قاطع، با متخلفین برابر ضوابط و مقررات قانونی برخورد شود.

لازم به ذکر است گرچه نهایتا دیدار با وزیر میسر گردید و ایشان نیز نسبت به مسایل پیش آمده، از جانبازان عذرخواهی کرد؛ شیرینی این دیدار نتوانست تلخی برخورد اهانت آمیز با جانبازان را از بین ببرد!

شبکه ملی ایثارگران

۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۱