تاریخ : 1401,چهارشنبه 21 دي13:10
کد خبر : 97124 - سرویس خبری : اخبار

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

مسئولان مستنکف از اجرای قوانین باید مجازات شوند


مسئولان مستنکف از اجرای قوانین باید مجازات شوند

سال گذشته با بوق و کرنا اعلام شد که می خواهند به جانبازان خودرو بدهند؛ که بهانه ای برای برخی شد تا بگویند جانبازان خودرو می گیرند...

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرا نشدن بسیاری از قوانین مربوط به ایثارگران، خواستار مجازات مسئولانی که از اجرای قوانین سر بازمی‌زنند شد.

حسن لطفی نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی، در خصوص قوانین ایثارگری تاکید کرد: ما در حوزه ایثارگران، قانون کم نداریم. اما شاید قوانین ایثارگری نقایص خاص خود را داشته باشد یا به‌روز نباشد و بخشی از حقوق این قشر نادیده گرفته شود.

نماینده مردم استان همدان در دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در ادامه سحنان خود تاکید کرد: به جرات می توان گفت که قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران قانون کاملی است. ولی مشکل در اجرا است؛ چرا که بر اساس آمار رسمی ارائه شده، بیشترین درصد اجرای قوانین 39 درصد است و برخی از قوانین اصلا اجرا نشده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش قوانین ایثارگری نه تنها برخی از قوانین اجرا نشده بلکه قشر ایثارگر همچنان مظلوم هم وافع شده است اظهار داشت: به طور مثال سال گذشته با بوق و کرنا اعلام شد که می خواهند به جانبازان خودرو بدهند؛ که بهانه ای برای برخی شد تا بگویند جانبازان خودرو می گیرند... اما شما بگویید بعد از یک سال از تصویب قانون واگذاری خودرو به ایثارگران، کدام جانباز تاکنون خودرو گرفته است.

نماینده مردم رزن در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه نه‌تنها هیچ جانبازی خودرو نگرفت، علاوه بر آن جو  بدی هم در جامعه بر علیه جانبازان راه افتاد. یا به طور مثال برخی از دستگاه ها همین حقوق قانونی تصویب شده یک جانباز را که برای آنها از لحاظ مالی هزینه ای ندارد را نمی دهند که از این دست می توان به موضوع تسهیلات قانونی ایثارگران اشاره کرد که قانون‌گذار این اجازه را داده؛ اما آن قدر موضوع را کش می دهند که آن بنده خدا قید گرفتن مجوز یا تسهیلات را بزند.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در بهارستان یادآور شد: من فکر می کنم اگر ما می خواهیم ایثارگران به حقوق قانونی خود برسند، بایستی یک الزامات قانونی متقن و محکم و حتی مجازات برای کسانی که از  اجرای قانون استنکاف می کنند پیش بینی کنییم؛ نه اینکه قوانین فقط در لای کتاب ها و در قفسه قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: این موضوع برای سایر آحاد جامعه نیز صدق می کند؛ هر چند که جامعه ایثارگری قوانین خاص خود را دارد. متاسفانه برخی از مجریان از اجرای قانون طفره می روند و  به طور مثال، قوانین ایثارگران را اجرا نمی کنند.