تاریخ : 1401,شنبه 24 دي12:30
کد خبر : 97206 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

طلاب جانباز و پیام‌آوران ایثار در جهاد تبیین تجلیل شدند



همایش بزرگداشت محور مقاومت و تجلیل از طلاب جانباز و پیام‌آوران ایثار در جهاد تبیین با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

 

طلاب جانباز و پیام‌آوران ایثار در جهاد تبیین تجلیل شدندبه گزارش دفاع‌پرس، حجت الاسلام «یوسفعلی شکری» در همایش بزرگداشت محور مقاومت و تجلیل از طلاب جانباز و پیام‌آوران ایثار در جهاد تبیین ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به ایثارگران اظهار داشت: ذکر و یادآوری شهدا، راه شهدا، ایثار رزمندگان و همراهی خانواده معظم شهدا و ایثارگران امروز عبادت است؛ همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست.»

وی تأکید کرد: نسیان، غرور، جهل و عدم تبیین‌ها دستمایه تسلط شیطان بر انسان است، یاد شهید و جانباز امروز به منزله ذکر است که موجب بیداری و آمادگی انسان و دشمن غفلت و جهل است و باعث انتقال این فرهنگ رفیع از یک نسل به نسل آینده می‌شود. شهدا و جانبازان صبر و ایثار را معنا کردند، انسان‌های بزرگی که برای حفاظت از جامعه آخرین هستی خویش یعنی جانشان را تقدیم کردند و صبورانه بر عهدی که با خدا بستند همچنان ثابت قدم ایستاده‌اند.

حجت الاسلام شکری ادامه داد: شما اسطوره‌ها و خیال‌پردازی‌های قهرمانانه شاعران ایران را به واقعیت مبدل کردید و خود اسوه‌های واقعی نه خیالی شدید. جوان ۱۶ ساله‌ای که به جبهه اعزام شد و جانباز شد و از همان سن تا امروز صبورانه بر روی ویلچر نشسته بر عهد خود ایستاده، قهرمان واقعی این سرزمین است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به صبوری ایثارگران معزز، افزود: ما از ایثار، جانبازی و رنج‌ها و سختی‌های این مجروحیت‌ها می‌گوییم، اما شما این مشکلات را لمس و تجربه کردید و از آن زمان تاکنون هزینه صیانت از امنیت این سرزمین و عزت این نظام اسلامی را همچنان با چشم، دست، پا، قطع نخاع، عارضه‌های شیمیایی و اعصاب روان می‌پردازید.

وی اظهار داشت: کسانی هم هستند که با خدا و رسول عهد بستند و عهد خود را شکستند و این موضوع بار‌ها در قرآن در داستان حضرت موسی (ع) اشاره شده که این افراد قلب‌هایشان قصاوت یافت، این‌ها دشمنان خدا هستند، آن‌هایی که جای جلاد و مظلوم را عوض می‌کنند و با دروغ و شایعه و حرف‌های پوچ از دشمنان حمایت می‌کنند و کسانی که سکوت کردند، باید حقایق را تبیین کنند وظیفه ما در قبال خون‌های شهدا تبیین راه شهدا، ادامه راه عزت و سرافرازی و حفظ امنیت و اقتدار نظام اسلامی است.

این مراسم از سوی مجمع طلاب جانباز استان قم و تشکل راویان ایثار قم، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مرکز خدمات حوزه علمیه قم و با حضور حجت الاسلام والمسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی مدیر حوزه علمیه قم و حجت الاسلام هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در مرکز دارالقرآن امام علی (ع) این استان برگزار شد.


منبع : دفاع پرس