تاریخ : 1401,شنبه 24 دي19:00
کد خبر : 97232 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

گام‌های تعالی زنان پس از انقلاب


گام‌های تعالی زنان پس از انقلاب

انقلاب اسلامی زن ایرانی را از محجوریت بیرون کشید و کرامت بخشید و زنان آزاده در چله اول انقلاب، خوش درخشیدند و در گام دوم انقلاب با الگوی فاطمی، پرورش دهنده نسل زمینه ساز ظهور خواهند بود!...

سید جواد هاشمی فشارکی

فاش نیوز - انقلاب اسلامی زن ایرانی را از محجوریت بیرون کشید و کرامت بخشید و زنان آزاده در چله اول انقلاب، خوش درخشیدند و در گام دوم انقلاب با الگوی فاطمی، پرورش دهنده نسل زمینه ساز ظهور خواهند بود!

  اسلام برای زن ارزش و مقام والایی قائل است، زن را دارای روح ظریف و قوام انسانیت دانسته، زن شریک مرد در زندگی و مولد نسل بشر، کانون خانه و خانواده و پرورش دهنده نسل معنویت و اخلاق مدار دانسته، زن مومنه شمع عشق و محبت و بهشت ساز دو دنیا می باشد.

 اسلام به جنبه‌ی انسانی زن تاکید دارد و جنبه‌ی ظاهری آن را فقط برای محارم مجاز می داند. راه زنان برای فعالیت و تلاش زنان در عرصه‌های علمی، فرهنگی اقتصادی و سیاسی و غیره کاملاً باز است، لکن با ملاحظات حفظ عفت، عصمت، پاکدامنی، حجاب، کرامت انسانی، و آرایش نکردن در مجامع عمومی و آشکار نکردن زیورآلات و جلوه گری هایش در مقابل مرد نامحرم می باشد؛ آن هم برای حفاظت از گوهر در صدف در برابر آسیب های فردی و اجتماعی و صیانت از عزت و کرامت زن مسلمان می باشد.

 تمام آزادی های واقعی زن در اسلام به جز موارد خلاف شرع مقدس که مغایر فطرت انسان است، در اسلام وجود دارد، که هر عقل سلیمی بر آن صحه می گذارد؛ و اسوه همه زنان حضرت زهرا (س) پاکترین و برترین زنان دو عالم و مصادق اتم زنانه احسن الخالقین آن مظلومه شهیده می باشد. 

در فلسفه غرب، اصالت بر لذت جسمانی و مادی قایل بوده و بر اساس دموکراسی غربی ارزش ها تابع سلایق مردم هستند؛ لذا دین را از حیات انسانی کنار گذاشته اند و آنچه را حتی بر ضد فطرت زن و مصلحت جامعه انسانی است را مصوب می کنند. جنبش فمینیسم که‌ مدعی حقوق برابر جنسیتی با شعاری ظاهرا فریبنده بوده ولی دروغی برای افکاری شیطانی نظام سلطه می باشد.

 زن در پشت ویترین مدرنیه غرب، بسیار زیبا و جذاب و پر تزیین بوده، ولی در واقع ابزار تبلیغ و فروش بازرگانی، کالای جنسی پر درآمد، زندگی هم باشیرایط غیر تعهدآور، آزادی روابط نامشروع حتی میان اعضای خانواده، درصد بالای فرزندان نامشروع، زنان سرپرست خانوار با فرزندانی که پدرانشان نامعلوم است. حقوق نابرابر، آمار بالای خشونت و تجاوز به زنان بوده و زنان آسایش و امنیت روانی فردی، خانوادگی و در جامعه ندارد.

 اکثریت مردم در محرومیت شدید بوده و زنان وضعیت بدتری داشتند، آمار سطح سواد و تحصیل بسیار پایین بود و به جهت مفسده داشتن و ناسالم بودن مراکز دبیرستانی و دانشگاهی، ادارات، مکان های تفریحی زنان از حرمان بیشتری برخوردار بودند. و معدودی نیز که در جامعه فعال بودند، به لحاظ ناامن بودن محیط جامعه برای زنان، اکثرشان دچار معضلات و منجلاب بودند.

 روند ضربه به زن و خانواده از اواخر قاجار شروع شد و بعد در دوره رضاخان با کشف حجاب توسط رضا پهلوی و پسرش به اسم آزادی زنان هدف آزادی از قیودات مذهبی بود و زن به کالا و ابزار مبدل شد و عکس زنان به تبلیغ روی کالا مبدل شد و هدف سست کردن بنیاد خانواده مذهبی در کشور شیعه بود.

 مجله زن روز با انتخاب زن شایسته و ملکه زیبایی در حال الگو سازی زن به شیوه غربی بود. زن شاه و زنان درباریان از فساد اخلاقی برخوردار بوده و خواهر شاه بزرگ تاجر مواد مخدر نیز بود. شهرک بدکاره ها در تهران رسما دایر شده بود و در حال گسترش دادن به سایر شهرها بودند و زنان مومنه در محجوریت و زنان مخالف شاه و مبارز نیز در بند بودند.

 در هنگام شعله ور شدن انقلاب زنان مسلمان با لبیک به امام به میدان آماده و در پیروزی انقلاب نیز مشارکت داشته اند و بعد از انقلاب زن با حفظ کرامت و عفت شخصیت اجتماعی یافته است. هیات علمی، پژوهشگر، پزشک و مهندس، فعال اجتماعی عفیف در مناصب مختلف حضور یافته اند. زنان حرمت یافته و از امنیت اجتماعی برخودار شدند. و شاخصه الگوی زن مسلمان، حضرت فاطمه (س) قرار گرفته و روز ولادت آن حضرت نیز روز زن و مادر قرار گرفته است. انقلاب اسلامی زن ایرانی را از محجوریت بیرون و کرامت بخشید و زنان آزاده در چله اول انقلاب خوش درخشیدند.  

 گرچه متولیان آشوب ها از شعار زن، زندگی و آزادی تعریف رسمی ارایه نکردند ولی میدان دارهای آنان در رسانه های بیگانه و نیز در صحنه های خیابانی نشان داد که زنان پر مساله پرچمدار بوده و تداوم بخش اجرای کشف حجاب رضاخانی و به دنبال اختلاط و بی حیایی بودند. در انتها نیز یک زن جنایتکار و فاسد را به عنوان رییس جمهور ایران اعلام کردند که نشان از نقشه های اینده متوهمانه دشمنان برای ملت ایران دارد.

 رهبر انقلاب اخیرا در دیدار با بانوان فرمودند: "امید دشمن در اغتشاشات اخیر این بود که زنانی که حجاب نیمه‌کاره دارند کشف حجاب کنند اما خود خانم ها زدند در دهان دشمن "، همچنین ما بایستی توجه داشته باشیم که: "منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمی کنند، اینها را نباید متهم کرد به بی‌دینی و ضدانقلابی "و فصل‌الخطاب و اتمام‌حجت رهبری درباره هرگونه مسامحه و عقب‌نشینی در مسئله‌ی حجاب این بود که: "حجاب یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود. با حرام اجتماعی قاطعانه عمل شود."

 بایستی به سرعت از مشکلات جاری خارج شده و در موضع تهاجمی علیه نظام ظالمانه علیه زنان عالم و غیره قرار گیریم، آن گونه که رهبرانقلاب فرمودند: "موضع جمهوری اسلامی در قبال مدعیان ریاکار غربی در مقوله زن، مطالبه‌گری و هجوم است؛ زیرا غرب متجدد و فرهنگ منحط غربی در این زمینه واقعاً مقصر است و در حق حیثیت و کرامت زن، جنایت کرده است که امیدواریم دیدگاه‌های اسلام با تبیین و تکرار مناسب از زبان و قلم نخبگان و فرهنگیان زن، حتی در افکار عمومی غرب نیز اثر بگذارد."

 زن مومن انقلابی در گام دوم انقلاب مولد جهاد علمی، مقوم اقتصاد مقاومتی، مروج سبک زندگی اسلامی بوده و در جامعه با الگوی فاطمی و زینبی در عین عفاف بایستی مجاهد جهاد تبیین باشند. رسالت زنان آزاده در خانه: دختر، همسر و مادر شایسته، سرشار از معنویت و اخلاق بوده و مادر ستون خیمه خانواده بوده، با الگوی فاطمی پرورش دهنده فرزندان شیر بیشه ولایت، پرورش دهنده نسل زمینه ساز ظهور، تغییردهنده معادلات جهانی، مقاوم و کوشا در زمینه سازی ظهور (عج) در گام دوم انقلاب خواهند بود.

 از این نعمات الهی که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است، باید خدا شاکر بود و قدر آن را دانست و به رسالت خود به درستی به خصوص در این شرای حساس کشور عمل کنیم تا برکات آن نیز افزون شود.

 

* سید جواد فشارکی