تاریخ : 1401,سه شنبه 04 بهمن20:15
کد خبر : 97508 - سرویس خبری : اخبار

تشکل‌های شاهد و ایثارگر اهانت به کتاب آسمانی قرآن کریم را محکوم کردند


تشکل‌های شاهد و ایثارگر اهانت به کتاب آسمانی قرآن کریم را محکوم کردند

تردیدی نیست که در صورت بی‌اعتنایی مجامع جهانی و دولتمردان کشورها به این هشدارها، هیچ قدرتی قادر به کنترل خشم مجامع هدف...

فاش نیوز - تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور با صدور بیانیه ای اهانت به کتاب آسمانی قرآن کریم توسط عوامل استکبار جهانی در چند کشور غربی مدعی آزادی و رواداری را شدیداً محکوم کردند.

متن کامل این بیانیه چنین است:

متأسفانه به رغم هشدار و اعلام انزجار رهبران ادیان و مذاهب و ملت‌های مومن، بار دیگر تعدادی افراد کوردل و جاهل به تکرار عمل شیطانی خود در اهانت به مقدسات مسلمانان پرداخته و به ساحت مقدس کتاب آسمانی قرآن کریم اهانت نموده‌اند.

تحریک احساسات مسلمانان، به سخره گرفتن اعتقادات آنان و هتاکی به کتاب مقدس آسمانی قرآن کریم به سود هیچ کشور، قوم و گروه و جامعه‌ای نخواهد بود و با اصل احترام متقابل به اعتقادات انسان‌ها منافات دارد.

قرآن کریم از نگاه مسلمانان مقدس‌ترین کتاب، و مضامین آن مهمترین پیام‌های الهی برای بشریت می‌باشد و بدون تردید بی‌احترامی و جسارت به کتب آسمانی خصوصاً کتابی که نزد دو میلیارد پیرو آن در سراسر جهان از قداست برخوردار است، عملی ضدانسانی و در تضاد با اقتضائات عقل سلیم است.

از دولتمردان جهان، سازمان‌های مرتبط بین المللی و رهبران آزاده ادیان انتظار می رود هرچه سریع‌تر و با صراحت تمام به محکومیت این رفتار تحریک‌آمیز بپردازند و نگذارند هدف شوم چند ملحد جاهل - که همانا ایجاد گسست و تنش میان پیروان ادیان و مذاهب است - محقق گردد.

مراجع ذی‌ربط باید برای خاتمه دادن به این توطئه‌ی دین‌ستیزانه مکلف گردند. بدیهی است که عدم توجه به این هشدار، باعث افزایش تنش و ناامنی و برخورهای اجتماعی در جوامع مختلف خواهد شد و این تنش‌ها به صورت سونامی، امنیت اجتماعی کشورها را با مخاطرات جدی مواجه خواهد کرد.

تداوم و تکرار اهانت به قرآن کریم و به آتش کشیدن آن، به مفهوم آتش زدن به جهان هستی و به امنیت جهانی خواهد بود. تردیدی نیست که در صورت بی‌اعتنایی مجامع جهانی و دولتمردان کشورها به این هشدارها، هیچ قدرتی قادر به کنترل خشم مجامع هدف نخواهد بود.

کمیسیون روابط بین‌الملل و حقوقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور ضمن محکومیت این عمل زشت و شنیع، ضمن ابراز انزجار از عمل زشت و نابخردانه تعدادی دین‌ستیزان ملحد در اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، همزمان از پیروان ادیان توحیدی تمنا دارد هرگونه ابراز اعتراض و انزجاز به‌حق خود را با نهایت خویشتن‌داری و مصالمت‌جویی انجام داده و رعایت اصول اخلاقی و منش مبتنی بر معارف الهی و آسمانی را سرلوحه خویش در بروز احساسات قرار دهند.

|| کمیسیون روابط بین‌الملل و حقوقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر