تاریخ : 1401,سه شنبه 04 بهمن15:08
کد خبر : 97543 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

وزیر ارتباطات بخاطر ایثارگران از مجلس کارت زرد گرفت


وزیر ارتباطات بخاطر ایثارگران از مجلس کارت زرد گرفت

نماینده اصفهان از عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات با ۱۰۹ رأی موافق، ۱۱۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع...

فاش نیوز - نمایندگان ملت در بهارستان به علت عدم اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران با قانع نشدن از توضیحات وزیر ارتباطات در این باره، به وی کارت زرد دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی در جریان رسیدگی به سوال عباس مقتدایی، نماینده اصفهان از عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات با ۱۰۹ رأی موافق، ۱۱۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از توضیحات وزیر قانع نشده و هفتمین کارت زرد را به دولت دادند.

بر اساس این گزارش، حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح گزارش سوال نماینده اصفهان از زارع پور گفت: در اجرای ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سؤال فوق در جلسه رسمی مورخ ۳۱/۵/۱۴۰۱ کمیسیون اجتماعی با حضور تعداد ۱۶ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده محترم سؤال کننده و وزیر محترم، مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه ارسال می‌گردد.

برپایه این گزارش در متن سوال نماینده اصفهان از وزیر ارتباطات آمده است :علت استنکاف جنابعالی و شرکت مخابرات از اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات چیست؟ چرا جنابعالی در قامت وزیر جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت حاکمیتی خود برای اجرای قانون استفاده نمی‌کنید؟

گزارش خبرنگار پارلمانی ما حاکی است: عیسی زارع پور در پاسخ به سوال نماینده اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۲۳۷۳گفت: ما در وزارت ارتباطات بعد از تصویب بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و پیرو تبصره ۲۰ و بند (د) و (و) برای تبدیل وضعیت ایثارگران اقدامات گسترده‌ای را شروع کردیم. این وزارتخانه در بخش‌های مختلف کار تبدیل وضعیت ایثارگران را در ۹ دستگاه تابع این وزارتخانه شروع کرد، از این رو تا به امروز که بنده در خدمت شما هستم، این وزارتخانه ۲۳۷۳ نفر از عزیزانی که مشمول این قانون می‌شدند را تبدیل وضعیت کرده است.

وی با اشاره به آمار تبدیل وضعیت ایثارگران در شرکت های تابع وزارت ارتباطات گفت: در ستاد وزارت ارتباطات 90 نفر، شرکت ارتباطات زیرساخت 782 نفر، شرکت ملی پست ایران 730 نفر، سازمان فناوری اطلاعات 58 نفر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 125 نفر، سازمان فضایی 41 نفر، پژوهشگاه فضایی 95 نفر، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات 43 نفر، پست بانک 374 نفر، شرکت پیام 34 نفر و پارک فناوری اطلاعات 10 نفر به صورت سرجمع تاکنون تبدیل وضعیت شده اند، بنابراین ما آنجایی که وظیفه داشتیم این تکالیف را به درستی انجام دادیم.

زارع پور با بیان اینکه شرکت مخابرات در آستانه ورشکشتگی است، بیان کرد: در این شرایط این شرکت چطور می تواند منابع مورد نیاز برای اجرای قانون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر را تامین کند؟ با این حال بنده شانه خالی نکردم، هر چند که تکلیف و وظیفه ای را برعهده نداشتم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: طبق نامه ای که بنده به نماینده اصفهان ارائه کردم، مدیرعامل شرکت مخابرات مکاتبه ای داشته و گفته علی رغم اینکه شما یک ریال اعتبارات برای ما در این بخش ندیدید، اما این موضوع را شروع خواهیم کرد، از این رو در سال 1401 حدود یک هزار نفر از این عزیزان و ظرف چند ماه آینده همه این عزیزان تبدیل وضعیت خواهند شد. با این حال ما باید فکری برای منابع این موضوع کنیم.

این در حالی است که مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم در تشریح سوال خود از وزیر ارتباطات در مورد علت عدم اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات یاداور شد: براساس قانون مصوب مجلس شرکت مخابرات باید نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر اقدام می کرد اما این اقدام در سال 1400 انجام نشد و این طور عنوان کردند که حتی این کار را انجام نمی دهیم.

مقتدایی درباره اینکه از پاسخ وزیر قانع شده یا خیر، گفت: اگر من عنوان کنم که از پاسخ های وزیر قانع شدم خلاف نظر موکلینم را بیان کرده ام ولی اگر تضمینی داده می شد که در سال 1401 نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای شرکت مخابرات اقدام شود موضوع فرق خواهد کرد.

رئیس مجلس نیز در پاسخ به توضیحات نماینده سوال کننده، گفت: براساس نامه ای که وزیر ارتباطات به ما تحویل داده و خطاب به شما نیز بوده است به این موضوع اشاره شده که این موضوع را پیگیری خواهند کرد تا امسال انجام شود.

مقتدایی نماینده سوال کننده از وزیر با اشاره به نظر معاونت قوانین مجلس درباره خصوصی بودن شرکت مخابرات سوال را به رأی نمایندگان مجلس گذاشت و حاضران با اکثریت آرا زتوضیحات وزیر را قانه کننده ندانست و به وی کارت زرد دادند.

معرفی