تاریخ : 1401,سه شنبه 04 بهمن15:09
کد خبر : 97544 - سرویس خبری : اخبار

قرار گرفتن بیش از ۲۵۰۰ ایثارگر در اولویت حج تمتع



هاشمی گفت: از پنج هزار سهمیه حج تمتع در سال‌جاری تعداد دو هزار و ۶۷۴ نفر در اولویت هستند که شامل افرادی می‌شود که در سال ۹۹ هزینه سفر حج را پرداخت کرده‌اند و به خاطر کرونا از این سفر بازمانده‌اند.

 

بیش از 2500 ایثارگر ر اولویت حج تمتع هستندبه گزارش دفاع‌پرس، «سید محمدصادق هاشمی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین نشست حج تمتع و کاروان سال ۱۴۰۲ ویژه ایثارگران که در دفتر ریاست سازمان حج و زیارت برگزار شد، ضمن قدردانی از سازمان حج و زیارت برای همکاری این سازمان با بنیاد شهید و اختصاص سهمیه جهت اعزام خانواده‌های شاهد و ایثارگر به حج تمتع،‌اظهار داشت: با توجه به کهولت سن والدین معزز شهدا و جانبازان،‌ضرورت دارد تا سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران افزایش یابد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: از پنج هزار سهمیه حج تمتع در سال‌جاری تعداد دو هزار و ۶۷۴ نفر در اولویت هستند که شامل افرادی می‌شود که در سال ۹۹ هزینه سفر حج را پرداخت کرده‌اند و به خاطر کرونا از این سفر بازمانده‌اند.

سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست نیز ضمن تشکر از همکاری، سرعت و دقت بنیاد شهید و امور ایثارگران در فرایند حج سال گذشته درباره محدودیت‌های حج گفت: محدودیت‌های سنی برداشته شده و درباره محدودیت واکسن، عربستان هنوز به ایران در این‌باره اعلامی نداشته است.

در این نشست که سیدمستجاد حسینی، مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت، مسائلی پیرامون اعزام کاروان ویژه جانبازان، تکریم خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر، مدت سفر حج، مابه‌التفاوت هزینه سفر برای افرادی که در سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام داشته‌اند و افرادی که در سال ۱۳۹۹ سهمیه دریافت کرده‌اند و اکنون در قید حیات نیستند، بحث و تبادل‌ نظر شد.


منبع : دفاع پرس