تاریخ : 1401,پنجشنبه 06 بهمن16:15
کد خبر : 97599 - سرویس خبری : اخبار

یک زوج جوان خوزستانی خاطرات ۱۰۰۰شهید را جمع‌آوری کرده اند


یک زوج جوان خوزستانی خاطرات ۱۰۰۰شهید را جمع‌آوری کرده اند

آقا جنت مکان و خانم محمدپور، که حدود ۱۶ سال است به این کار مهم، مولد و فرهنگ‌ساز پرداخته اند، در این سال‌ها همچنین موفق گردیده اند تعدادی دیگر از خواهران و برادران...

فاش‌‌نیوز - یک زوج جوان خوزستانی که برای جمع‌آوری خاطرات و رندگی‌نامه شهدای خوزستان تلاش می‌کنند، تا کنون با ۱۰۰۰ نفر از والدین شهدا... مصاحبه کرده اند.

سوم بهمن ۱۴۰۱، بود که توفیق حاصل شد در دفتر موسسه ای با نام «معراج اندیشه پویا» متعلق به یک زن و شوهر جوان حضور یابیم که کارشان جمع‌آوری خاطرات و زندگی‌نامه شهدای خوستان است و تا کنون توانسته اند با ۱۰۰۰ نفر از والدین شهدا... مصاحبه کنند.

آقا جنت مکان و خانم محمدپور، که حدود 16 سال است به این کار مهم، مولد و فرهنگ‌ساز پرداخته اند، در این سال‌ها همچنین موفق گردیده اند تعدادی دیگر از خواهران و برادران همشهری خود را نیز برای کمک به خود در این مسیر همراه سازند.

این زوج جوان در حال حاضر آرشیوی بزرگ از مصاحبه و گفت و گو با 1000 نفر از والدین و دیگر اعضای خانواده آنان، آرشیو ارزشمندی از زندگی‌نامه و خاطرات شهدا را در گنجینه موسسه خانوادگی خود مرتب و ذخیره کرده اند.

این آرشیو ارزشمند که به صورت فیلم و صوت نگهداری می شود، می تواند در آینده به عنوان منبعی موثق و مطمئن در قالب های مختلف مورد استفاده نویسندگان، فیلم‌سازان، تاریخ‌نویسان، هنرمندان و...قرار گیرد.

|| جعفری