تاریخ : 1401,سه شنبه 11 بهمن12:17
کد خبر : 97756 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور قاضی‌زاده هاشمی



نشست کمیسیون فرهنگی مجلس برای روز دوشنبه 10 بهمن ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
 
نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور قاضی‌زاده هاشمی/ حمایت مجلس از برنامه‌های بنیاد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست گزارشی از برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه داد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پس از این نشست، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تمرکز بسیار دارد و بی‌تردید حمایت‌های ویژه‌ای از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم در این راستا گام‌های محکم‌تری برداریم.
احمد راستینه هفشجانی افزود: در نشست امروز رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران میهمان کمیسیون فرهنگی بود که ضمن تقدیر مجلس به پاس توجه و عنایت ویژه به مباحث فرهنگی بخصوص حمایت ویژه از بنیاد شهید و امور ایثارگران در اعتبارات اختصاص داده شده در بودجه سال ۱۴۰۱ که نتایج مثبتی در بنیاد داشت، گزارشی کلی از عملکرد این بنیاد در حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران ارائه کرد.
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در این نشست بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت غبارروبی از گلزار پاک شهدا و عاشقان فرهنگ نبوی تأکید شد و همچنین توسعه مراکز فرهنگی با موضوع نگاه ویژه به فرهنگ شهادت مورد بررسی قرار گرفت، در ادامه این نشست اعضای کمیسیون فرهنگی دغدغه‌های خود را مطرح کردند. ضرورت همکاری کمیسیون‌های مختلف در جهت کمک و همراهی آنها با بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده این بنیاد از نکاتی بود که در این نشست به آن سفارش شد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون ضمن بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود بر افزایش اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در لایحه بودجه سال 1402 تأکید کردند و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از تداوم برنامه‌های فرهنگی بنیاد در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.


منبع : ایثار