تاریخ : 1401,چهارشنبه 12 بهمن13:32
کد خبر : 97807 - سرویس خبری : اخبار

افزایش ۱۵۰ درصدی مستمری جانبازان در بودجه سال ۱۴۰۲



معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید گفت: حقوق جانبازات بالای ۲۵ درصد، ۱۵۰ درصد و حقوق جانبازان تا ۲۵ درصد هم ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

افزایش ۱۵۰ درصدی مستمری جانبازان در بودجه سال ۱۴۰۲ حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری در شورای هم‌اندیشی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر و تبریک میلاد حضرت جوادالائمه (ع) اظهار کرد: انسان از راه گوش و چشم اطلاعات را دریافت می‌کند و به درون خود انتقال می‌دهد و درون انسان تحت تأثیر قرار می‌گیرد لذا درون انسان تحت تأثیر جدی شنیده‌ها و دیده‌ها است. قرآن می‌فرماید از دروغ‌گو و شایعه‌ها پیروی نکنید اگر انسان دروغ‌گو برای شما خبر آورد بررسی کنید که درست است و آنها که قسم دروغ برای تأیید حرف‌هایشان می‌گویند از آنها پیروی نکنید.

وی با تأکید بر اینکه منابع خبری باید شناخته شده باشد، افزود: شنیده‌های انسان در معرض قضاوت است، در تحلیل و بیان او منعکس می‌شود و در رفتار و کردار او مشخص است. منابع خبر باید کاملاً شناخته شده باشد و ویژگی‌های یک راوی و خبرنگار را داشته باشد که قائل اعتماد باشد، یک خبرنگار آنچه را مشاهده می‌کند و قصد دارد که آن را انتقال دهد باید آن موضوع را کامل بداند تا اثرگذار باشد. ما خبر را از راه گوش و چشم می‌شنویم اما اگر کامل و دقیق نباشد و با جعل، دروغ و شایعه همراه باشد درون انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و انگیزه‌ها برای ویران شدن نقش جدی دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کسی که برای حوزه ایثار و شهادت کار می‌کند، باید به عنوان اینکه برای خلیفه خدا کار انجام می‌دهد به قضیه نگاه کند، گفت: کار برای حوزه ایثار و شهادت کار خدایی است و باید این کار دقیق، درست و اثرگذار باشد تا جامعه از فرهنگ ایثار و شهادت حمایت کند، تلاش کنید فرهنگ شهید و شهادت گسترش یابد به همان اندازه که تلاش کردید امنیت در جامعه برقرار می‌شود.

افزایش 50 درصدی مستمری جانبازان

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید نیز در این جلسه گفت: در بودجه ۱۴۰۲ برای جانبازان بالای ۲۵ درصد افزایش مستمری ۱۵۰ درصدی دیده شده است.

موهبتی بابیان اینکه برای جانبازان تا ۲۵ درصد هم افزایش ۱۰۰ درصدی با حقوق ۵ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است لحاظ شده است، افزود: جانبازان بالای ۲۵ درصدی هم که فاقد شغل و در آمد هستند ۶ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای پاداش بازنشستگان هم ۹ هزار میلیارد تومان در این بودجه دیده شده است درباره افزایش حقوق پدران و مادران شهدا هم اظهار داشت: حقوق این والدین هم ۶ میلیون و سیصد هزار تومان دیده شده است.


منبع : خبرگزاری فارس