تاریخ : 1401,چهارشنبه 12 بهمن18:12
کد خبر : 97822 - سرویس خبری : اخبار

گزارشی از برگزاری مجمع عمومی انجمن جانبازان نخاعی


گزارشی از برگزاری مجمع عمومی انجمن جانبازان نخاعی

منطبق بر اساسنامه انجمن جانبازان نخاعی مجمع دو سالانه انجمن از تاریخ ۷ /۱۱/ ۱۴۰۱ با ورود دبیران و نمایندگان محترم جانبازان نخاعی از استان‌های کشور تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ در محل دهکده نشاط ولیعصر( عج)برگزار گردید...

فاش‌نیوز - مجمع دو سالانه انجمن جانبازان نخاعی از تاریخ با حضور دبیران و نمایندگان جانبازان نخاعی از استان‌های کشور تا تاریخ در محل دهکده نشاط ولیعصر( عج) برگزار گردید.

انجمن جانبازان نخاعی در همین زمینه گزارشی ارائه کرده است که عینا در پی می آید:


بسم الله الرحمن الرحیم
مجمع عمومی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان برگزار گردید.


  منطبق بر اساسنامه انجمن جانبازان نخاعی مجمع دو سالانه انجمن از تاریخ ۷ /۱۱/ ۱۴۰۱ با ورود دبیران و نمایندگان محترم  جانبازان نخاعی از استان‌های کشور تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ در محل دهکده نشاط ولیعصر(عج) برگزار گردید.

 کار رسمی مجمع که با حضور ۴۹ نفر از دبیران و نمایندگان جانبازان نخاعی کشور  از تاریخ ۸ / ۱۱ / ۱۴۰۱ شروع و به مدت ۳روز ادامه داشت. برنامه های مجمع شامل موارد زیر بود:

 ۱- روز اول شنبه صبح، گزارش عملکرد انجمن جانبازان نخاعی کشور که به مدت یک ساعت قرائت گردید و پس از آن  دبیران محترم، هر یک گزارش عملکرد استان  خود را قرائت نمودند.
۲- بعدازظهر ادامه گزارش عملکرد استان ها که با پیگیری ها و اقدامات خودخدمات شایسته، مطلوب، تأثیرگذار و تحسین برانگیز نسبت جانبازان نخاعی و بنیاد شهید داشته اند.
در ادامه جلسه میهمان مجمع آقای دکتر مهری مدیر کل محترم مرکز دانش پژوهان و تشکل های بنیاد پس از توضیحات لازم از اداره کل مربوطه به سوالات حاضرین در مجمع پاسخ دادند.
۳- روز دوم یکشنبه صبح، ساعت ۹ تا ۱۰ مجمع عمومی فوق العاده برگزار گردید، که طی آن اصلاحات اساسنامه و موارد درج شده در آگهی روزنامه رأی گیری و به تصویب دبیران و نمایندگان محترم استان ها در مجمع رسید.
سپس از ساعت  ۱۰/۱۵ تا ۱۲/۱۵انتخابات هیئت مدیره کشوری و بازرس انجام شد، (تعداد کل کاندیداها ۱۰ نفر از استان های کشور) که در نتیجه به ترتیب اکثریت آراء آقایان حسین اسرافیلی از تهران با ۴۴ ،دکتر حسن ابوطالبی از تهران با ۴۲ ،حمید رضا مداح از خراسان رضوی با ۳۶، دکتر داود حیدری از تهران با ۳۰، دکتر عنایت الله اطاهرین از تهران ۲۵ رای به عنوان اعضای اصلی و موسی گل‌محمدی از تهران با ۲۱ و دکتر رضا محبی مجد از تهران با ۱۲ رای به عنوان اعضاعلی البدل انتخاب شدند.
سید محمد مدنی بازرس اصلی از تهران با ۴۳رای،سعید براتی بازرس علی البدل از البرز ۵رای
مهدی آخشیک از کرمان ۹رای، آمنه احمدی از اصفهان ۹رای،اکبر تیموری از شهر ری ۴رای
۴- بعد از ظهر روز دوم، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا شکری نماینده محترم ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران
 معاون محترم بهداشت ودرمان بنیاد آقای دکتر میرزابیگی، مدیر کل محترم درمان آقای دکتر کریمی،مدیر کل محترم گروه های خاص آقای دکتر جوادی، مدیر محترم تجهیزات و لوازم پزشکی درمانی خانم دکتر منافی، جلسه تشکیل و جانبازان حاضر در مجمع مشکلات تجهیزات پزشکی، درمانی و بیمه ای خود را با معاون بهداشت و درمان مطرح نمودند و ایشان ضمن پاسخ به سوالات بیان کردند، که تمام تلاش خود را برای سامان دادن به کلیه امور بکار خواهند بست.
 همچنین نماینده محترم ولی فقیه در باره ارزش‌های شهید و شهادت سخنانی را ایراد نمودند،و به سوالات مختلف حاضرین پاسخ فرمودند.
۵-دوشنبه روز سوم صبح، جلسه با حضور رییس   ایثارگران  ستاد کل نیروهای مسلح برادر ارجمند آقای سردار شریفی ادامه یافت، که ایشان با ارائه توضیحات کامل نسبت به موارد، مسائل و موضوعات جانبازان نخاعی و ایثارگران به درخواست ها و سوالات حقوقی، پرسنلی،خدمات زیارتی سیاحتی، پاداش پایان خدمت و بازنشستگی و احکام پاسخ دادند. همچنین آقای اکبری مسئول احکام حقوقی و قوانین اداره ایثارگران نیز به سوالات جانبازان پاسخ دادند.

۶- بعد از ظهر روز سوم، آقای دکتر قاضی زاده هاشمی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد، رییس هیئت مدیره و مدیر عامل موسسه فرهنگی ورزشی توانبخشی ایثار ایثار  در جمع جانبازان و در مجمع عمومی انجمن حاضر شدند و ۷ نفر از دبیران و نمایندگان استان ها هر یک به نمایندگی از کل استان ها، یک موضوع را برای رییس بنیاد مطرح نمودند و در پایان رئیس  بنیاد ضمن ایراد سخنرانی به بیان موضوعات زیر پرداختند؛

الف-پیگیری بنیاد شهید برای اختصاص ۱۰ هزار خودروی داخلی به جانبازان زیر ۷۰/. در سال جاری.
ب- اصلاح اساسنامه موسسات و یکپارچه سازی مدیریت .
ج-طرح بنیاد شهید برای خانه های  ایثارگر به ظرفیت ۱۲۰۰۰‌تخت.
د-بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ جانبازان ۷۰ درصد اجازه واردات خودرو   برای سال آینده را دارند که بر این اساس در حال رایزنی برای مشخص شدن بخشودگی عوارض گمرکی هستیم.
ه-منابع بخش عمومی بنیاد شهید ۴ برابر رشد داشته اما نسبت به هزینه های موجود این رقم نمی تواند پاسخگوی نیازها باشد.
و- سن جانبازان ما در حال بالا رفتن است و همین موضوع زمینه ساز افزایش مشکلات در این قشر از ایثارگران شده است.
ی- آقای پاکدل معاون تعاون به سوالات حاضرین در مورد خودرو، ماندگاری حق پرستاری بعد از شهادت جانباز ۷۰%، افزایش ۵۷% حق پرستاری و... پاسخ دادند.

بدینوسیله:
 
 هیئت مدیره و بازرسین قبلی و منتخبین فعلی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان ضمن تقدیر و تشکر از دبیران و  نمایندگان محترم جانبازان نخاعی استان‌ها که برای حضور در این مجمع قبول زحمت نمودند قدردانی بعمل می آورد، همچنین از مسئولین بنیاد شهید وامور ایثارگران آقایان دکتر عباسپور معاون بهداشت و درمان، دکتر مهری مدیر کل مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر، امانی مدیر عامل موسسه فرهنگی ورزشی توانبخشی ایثار، دکتر حیدری سرپرست محترم موسسه فرهنگی ورزشی توانبخشی ایثار تهران، دکتر رامزی مدیر کل پشتیبانی و مهندسی بنیاد، سرپرست محترم مرکز ارتز و پروتز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در برگزاری همایش مجمع عمومی انجمن همکاری و مساعدت داشتند قدردانی نموده و از مدعوین و میهمانان گرامی که دعوت انجمن را اجابت نموده و در جلسات مجمع شرف حضور پیدا کردند سپاسگزاری می‌نماید.

انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان
۱۴۰۱/۱۱/۱۱