تاریخ : 1401,یکشنبه 16 بهمن14:49
کد خبر : 97891 - سرویس خبری : ایثارگران

پیرامون بررسی و رسیدگی به بودجه سال۱۴۰۲ منتشر شد

بیانیه شبکه ملی ایثارگران خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی


بیانیه شبکه ملی ایثارگران خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی

به داد حوزه مظلوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برسید و آن را دریابید. طی سال های گذشته شوراهای بزرگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در قوانین به تصویب رسانده اید که کمترین خاصیت را داشته...

فاش نیوز - تشکل های ایثارگران(شبکه ملی ایثارگران) در آستانه بررسی و رسیدگی به جزئیات بودجه سال ۱۴۰۲ در صحن علنی، بیانیه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی صادر کردند.

متن کامل بیانیه به این شرح است:

سلام‌علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد و تبریک ایام دهه فجر و با احترام به استحضار می رساند، شبکه ملی ایثارگران متشکل از هشت تشکل بزرگ ایثارگری در سطح ملی شامل؛
 ۱- انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان
۲- خانه نور ایرانیان بصیر(جانبازان دو چشم نابینا)
۳- انجمن  راست قامتان جانباز (جانبازان دو پا قطع)
۴- انجمن جانبازان صبور (یک پا قطع از لگن)
۵- انجمن ریه های خسته (جانبازان شیمیایی)
۶- جمعیت آزادگان دفاع مقدس
۷- انجمن آیه های ایثار و تلاش(همسران شهداء و جانبازان)
۸- جمعیت فرزندان شاهد و نواندیش خدمتگزار (فرزندان شهداء)
که با کسب مجوزهای قانونی به دنبال پیگیری و مطالبات جامعه ایثارگری در حوزه های مختلف، اعم از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و امور صنفی آنان، حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری می باشد، متذکر می گردد، اکنون که بودجه سال ۱۴۰۲ کشور در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و رسیدگی است، خواهشمند است بدون توجه به عملکرد غلط گذشته در ارائه لایحه بودجه توسط دولت ها، به مجالس گذشته، با نگاهی عادلانه، قاطعانه و متحولانه، بودجه سال ۱۴۰۲ را رسیدگی نمایید. به همین منظور ضروریست:

 ۱- در خصوص خودروی مناسب جانبازان ویژه و جانبازان ۷۰ درصد، موضوع واردات خودرو را جدی گرفته و مشکلی که سال‌ها دولت‌ها و مجالس گذشته نسبت به آن ناتوان بوده اند را به صورت قطعی حل و فصل نمایید و با تصویب قانون، بدور از شبهات و ابهامات، برحق جانبازانی که مشکل حرکتی دارند و از وسایل نقلیه عمومی نمی توانند استفاده کنند، تاکید نمایید. خودرو برای آنان کالای لوکس نیست؛ ضرورت زندگی است. لطفاً اقدامات زیانبار گذشته را جبران کنید.

 ۲- به موضوع معیشت جامعه ایثارگری توجه ویژه کنید. حقوق حالت اشتغال، حقوق وظیفه، حق پرستاری، کمک معیشت، حقوق خانواده شهدا و مستمری والدین شهدا در شأن جامعه ایثارگری نیست. شعار زدودن فقر مطلق از جامعه ایثارگری که آن را سر می دهند شایسته نظام دینی و مردم سالار نیست. اگر بدانید حقوق جانبازان حالت اشتغال با شرایط جسمی ویژه، حدود یک سوم اضافه کاری ماهانه مدیران است، عرق شرم بر پیشانی شما خواهد نشست.

 ۳- به درمان ایثارگران توجه ویژه کنید. سرانه درمان ایثارگران نسبت به کلیه دستگاه‌های اجرایی و کارکنان، از رقم بسیار پایینی برخوردار است. شرم‌آور است که نماینده سازمان برنامه و بودجه دلیل آن را کثرت جامعه ایثارگری می داند. وای بر ما که به چه روزی افتاده ایم. ضرورت تخصیص بودجه ارزی برای تامین تجهیزات پزشکی، داروهای خاص، آمبولانس، ویلچر و تجهیزات ارتز و پروتز بر کسی پوشیده نیست. کمی وجدان می خواهد و گوش شنوا.
 با درمان ایثارگران بازی نکنید و اکنون آنان که به سالمندی رسیده اند نیاز درمانی جدی تری دارند. سرعت، سهولت و دقت را در حوزه درمان ایثارگران با جدیت بیشتری پیگیری کنید.

۴- مسکن ایثارگران با اقدامات فعلی حل شدنی نیست. اگر روزی تسهیلات بانکی تا حدود ۶۰ درصد هزینه یک مسکن معمولی را تامین می کرد، امروز این مبلغ به یک دهم هزینه مسکن معمولی رسیده است. منطقی، کارشناسی و عاقلانه به موضوع نگاه کنید و فقط برای رفع تکلیف تصمیم نگیرید. اغلب قوانین مصوب شما در حوزه مسکن اجرایی نشده است.

 ۵- حوزه آموزش در جامعه ایثارگری امر مهمی است. جایگاه اجتماعی و انتصاب در مسئولیت‌های مهم کشوری که در مصوبه سیاست‌های کلی نظام در امور ایثارگران، ابلاغی مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده است، نیازمند توجه بیشتر به حوزه آموزش است. آن را سرسری نگیرید و سعی کنید این حوزه مورد غفلت قرار نگیرد و عده ای با تفکر غربی که در مجموعه‌های آموزشی نفوذ کرده‌اند، مانع اقدام انقلابی شما نشوند. ایثارگران و فرزندان آنان نیازمند کسب مدارج علمی برای مفیدتر بودن هستند.

۶- به حوزه استخدام، اشتغال و کارآفرینی توجه ویژه ای داشته باشید. وضعیت فعلی هر چند بهبود نسبی پیدا کرده است، لکن به اقدام انقلابی بیشتری نیاز دارد. چرخه های حضور ایثارگران در حوزه کارآفرینی و اشتغال و عرصه‌های اقتصادی را تقویت کنید و مجالی برای حضور بهتر جامعه ایثارگری فراهم کنید. آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی را جدی بگیرید و در این حوزه سرمایه گذاری کنید.

۷- به داد حوزه مظلوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برسید و آن را دریابید. طی سال های گذشته شوراهای بزرگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در قوانین به تصویب رسانده اید که کمترین خاصیت را داشته است. به صورت کاربردی و عملی این حوزه را مجاب نمایید تا تمهیدات بهتری برای ترویج این فرهنگ مورد نیاز جامعه فراهم کنند. نظارت خود را در این حوزه مضاعف کنید و با سهل انگاری در این حوزه برخورد ننمایید.
۸- در نظارت بر عملکرد و اجرای قوانین توسط دولت‌، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان‌ها، از جمله سازمان برنامه و بودجه(در عدم پرداخت کامل افزایش حق پرستاری در سال ۱۴۰۱) دقت و پیگیری لازم را داشته و جدی عمل نمایید.

شبکه ملی ایثارگران ضمن اعلام آمادگی ارائه مشاوره حقوقی در حوزه قوانین ایثارگران و رصد قانون‌گزاری ها، شما را به خدا می سپارد؛ که در روز جزا عملکردتان رسیدگی خواهد شد.

شبکه ملی ایثارگران