تاریخ : 1401,سه شنبه 18 بهمن15:24
کد خبر : 97938 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

رئیس فراکسیون کارگران و مجلس؛

قانون تبدیل وضعیت در سال آینده ادامه دارد


قانون تبدیل وضعیت در سال آینده ادامه دارد

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت گفت: نظر ما این است که کمیسیون تلفیق برای سال ۱۴۰۲ همانند سال‌جاری می‌تواند مصوبات خوبی برای ایثارگران داشته باشد...

فاش نیوز - رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت گفت: نظر ما این است که کمیسیون تلفیق برای سال 1402 همانند سال‌جاری می‌تواند مصوبات خوبی برای ایثارگران داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای‌ اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با اشاره به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1402 در کمیسیون تلفیق، خاطرنشان کرد: ما باید بند "د" تبصره 20 سال گذشته را دوباره تمدید کنیم تا وزارتخانه‌هایی که به تعهد خود عمل نکرده‌اند، مجددا به وظایف خود عمل کنند.

 نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلام بیان داشت که جلسات علنی مجلس پس‌از آماده‌شدن لایحه بودجه 1402 برای صحن علنی در اسفند ماه تشکیل خواهد شد و افزود: بر این مبنا، آن‌چه از لحاظ قانونی مربوط به‌حق و حقوق ایثارگران از جمله دارو، درمان، وام، تسهیلات و... است، مجدداً برای 1402 در قانون بودجه سال آینده لحاظ شود.

 نماینده دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً اعضای کمیسیون تلفیق که بسیاری از آنها از نمایندگان ایثارگر مجلس هستند، مصوبات مورد نیاز جامعه ایثارگری را در لایحه‌بودجه در نظر خواهد گرفت و به تصویب می‌رسانند.

 قطعاً دوستان ما در کمیسیون‌، مسائل و مشکلات و مطالبات ایثارگران را لحاظ کرده و در سال آینده با اعتبار خوبی به تصویب خواهند رساند. در این چهارچوب نیز ارتباط خوبی بین نمایندگان ایثارگر و نهادها و تشکل‌های ایثارگری در این دوره وجود دارد.

  عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص ادامه اجرایی شدن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آن‌ها در سال آینده متذکر شد: قانون تبدیل وضعیت برای سال 1402 نیز قابل اجراست و با پیشنهادات نمایندگان، به‌ جد در لایحه بودجه سال آینده لحاظ و اجرایی خواهد شد.

  نماینده ایثارگر مجلس یازدهم یادآور شد: یکی از افتخارات مجلس یازدهم این است که در سال جاری قانون تبدیل وضعیت را اجرایی کرده و حدود 200 تا 300 هزار نفر تبدیل وضعیت شدند و تا زمانی که لازم باشد در دستگاه‌هایی که با تعلل با این قانون برخورد کرده‌اند، تبدیل وضعیت ادامه خواهد داشت.

 

* معرفی