تاریخ : 1401,یکشنبه 23 بهمن17:22
کد خبر : 98045 - سرویس خبری : اخبار

شهادت یک جانباز ۷۰ % قطع دو پا


شهادت یک جانباز ۷۰ % قطع دو پا

جانباز ۷۰ درصد«حاج محمدمهدی بمانی اشکذری» پس از سال ها صبر بر درد و رنج ناشی از مجروحیت، دیروز شنبه ۲۲ بهمن ماه به همرزمان شهیدش پیوست...

فاش نیوز - جانباز 70 درصد هشت سال دفاع مقدس «حاج محمدمهدی بمانی اشکذری» پس از سال ها صبر بر درد و رنج ناشی از مجروحیت، دیروز شنبه 22 بهمن ماه 1401 دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

این جانباز پس از سه مرحله حضور در جبهه، سرانجام دوم بهمن‌ ماه ۱۳۶۵ بعنوان یک پاسدار و در جریان عملیات کربلای ۵ و منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش و قطع شدن دو پایش به‌ افتخار جانبازی نائل آمد.

مراسم تشییع پیکر این شهید ساعت ۱۴:۳۰ عصر امروز یکشنبه ۲۳ بهمن از حسینیه شهدا تا حسینیه سفید شهرستان اشکذر برگزار شده و در جوار هم‌رزمانش به خاک سپرده خواهد شد.

روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام از عموم مردم همیشه در صحنه دارالعباده برای شرکت در این مراسم دعوت کرد.

حجت الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد این ضایعه را به جامعه ایثارگران، به ویژه خانواده و بستگان شهید والامقام تسلیت عرض نموده و از درگاه الهی برای روح درگذشتگان رحمت، مغفرت و علو درجات مسئلت می نماید.

گفتنی است؛ شهید حاج محمدمهدی بمانی اشکذری یکم اسفند 1345 در شهرستان اشکذر به دنیا آمد و دیپلم داشت. پدرش علی اکبر کشاورز بود و مادرش فاطمه نام داشت. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی راهی جبهه های حق علیه باطل شد و پس از حدود 30 ماه جان فشانی در 2 بهمن 1365 در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش عصب دست چپ وی قطع گردید و از ناحیه شکم و کمر دچار مجروحیت شد و دو پای خود را از دست داد و به افتخار جانبازی 70 درصد نایل آمد.

وی پس از مجروحیت نیز دست از تلاش برنداشت و به کادر سپاه پاسداران پیوست. سرانجام در سن 56 سالگی در روز 22 بهمن ماه 1401 همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر اثر عوارض ناشی از مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.